När tankar blir till ord

Jag tänker och har så mycket i hjärnan och i hjärtat att jag blir tokig. Jag funderar på om det är rätt tillfälle att skriva här men va sjutton det är min blogg och vill ni inte läsa så låt bli.

Har varit hos kuratorn nu som sagt och jag fick mig en ordentlig tankeställare. Hårt var det men nyttigt och nödvändigt. Jag är nog ganska självisk. Självisk ska man vara med det finns både dåliga och bra sätt. Nu kommer ni säkert tycka att jag är dum i huvudet men jag har kommit på det och har en chans att ändra på mig. Och denna gången ska jag fan göra det. Nu är de slut med "tycka-synd-om-mig" och tänka i negativa banor. Nu ska ångesten besegras och jag ska bryta ner mina "stora" bekymmer. Som egentligen inte alls är särskillt stora. Tänk vad mycket annan skit i världen det finns liksom. Och varför oroa sig för morgondagen när man kan leva i nuet. Idag stannade jag upp och förstod att jag har levt i framtiden och glömt bort nuet och ta hand om den kärleken jag har nu. Om jag inte vårdar dem ömt så kommer det inte finnas någon framtid eller något vi. Då kommer det bara vara jag. Nej det vill jag inte.

Ni tänker säkert alla att det var väl inte så svårt att komma fram till men jag har varit så jäkla trångsynt och dum att jag inte förstått. Visst kommer jag säkert sjunka tillbaka och tänka att allt är hopplöst men då ska jag gensat bryta tankegången och om nödvändigt gå tillbaka till detta inlägget och läsa. 7 januari 2010 var då jag bestämde mig att jag ska få ett bra liv. Vi ska få ett bra liv. När jag till och med blev avundsjuk på min bästa vän då har det gått långt. Nu är den känslan borta och jag är hur glad som helst för hennes skull. Såklart.

Jag har hur mycket fint som helst i mitt liv och hur stor potential som helst men jag vågar inte ta chansen.
Det finns så mycket som jag vill göra men jag intalar mig själv hela tiden att jag inte vågar. Att man inte kan göra vissa saker ensam men det är klart man kan. Åh jag känner mig verkligen så peppad till att fixa detta nu. Jag ska få ordning på mitt liv. Såhär har jag inte kännt på väldigt länge ska ni veta. Har varit väldigt svart ett tag och jag har levt med ångest varje dag, nästan dygnet runt. Jag har valt att inte skriva om det men kanske man ska göra det mer. För det finns fler människor där ute som känner och har det som jag. Jag är inte ensam om det som jag trott alldeles för länge nu.

Jag ska lära mig att bli mer nöjd med mig själv, våga ta risker och chanser, våga och vilja säga nej när jag behöver, säga vad jag tycker och tänker så länge jag inte sårar någon men jag ska inte heller ljuga för att göra någon glad. Är det fel att tänka så. När jag håller med allt och alla så vet jag tillslut inte själv vad jag tycker. Jag glömmer bort mig själv mitt i.

Så skönt det kändes att bara skriva. Ni tycker säkert jag är helt galen men det lovar jag att jag inte är.

Jag är bara en enkel tjej som levt med ångest och skit alldeles för länge....

Kommentarer
Postat av: Malin

Nar man val fastnar i det ar det sa otroligt svart att vanda pa tankarna och se dem fran nagot annat hall. Roligt for dig att du kanner att du fick kicken du behovde for att borja se pa saker fran en annan synvinkel. Jag har haft en valdigt mork vinter och vantar pa min inspiration att kunna slappa angest och panik.

2010-01-08 @ 12:58:09
URL: http://piccadillytears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0