Lugn och ro

Det första jag gör när jag kommer hem för dagen är att byta om. Sätter alltid på mig goaste byxorna och ett skönt inte åtsittande linne och en hoodtröja om jag fryser. Efter det tänder jag ljusen och börjar med maten. Tycker alltid det är skönt att ta tag i maten med en gång då jag alltid är hungrig när jag kommer hem och sedan hinner man inte bli alltför trött. Sätter man sig ner lite för länge blir det lätt att man struntar i maten för att man inte orkar.
Maten äter vi alltid tillsammans jag och M. Alltid trevligt med sällskap vid maten. Sedan är det roligare att laga mat åt mer än sig själv.
När maten är klar lägger jag mig på soffan, antingen läser jag en stund eller kikar på något som går på tv. Just nu följer jag Biggest Looser.
Har försökt att få in en promenad innan eller efter maten det senaste men det är inte alltid lika lätt. Soffan brukar vara extra go på kvällarna och att ligga där under filten men tända ljus får mig verkligen att koppla av.

Vad har ni för "ritualer" när ni kommer hem på eftermiddagarna?

Kommentarer
Postat av: CaTTis

Oj, det var en bra fråga. Jag går oftast på toa med en gång..=P Sen blir det att sätta på tv och dator och sitta där en stund o ta det lugnt. Har jag bråttom till något och bara skall hem o äta är det ju maten jag såklart börjar med. =) Kram

2010-01-24 @ 21:15:10
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0