God morgon måndag!

 
Jag och Johanna, nyår 09/10

För första gången på väldigt länge känns det skönt att sparka igång en ny vecka. Det är liksom ett oskrivet blad som ska fyllas med minnen. Nu ska jag kicka igång mitt 2010 och det ska bli ett bra år. Mitt år.

Söndagen blev en lugn dag. Började plocka med tvätten och rätt som det var hade jag fixat ordning alla tre garderoberna och hängt upp allt på galgar. Det känns så skönt att ha ordning omkring sig. Nu är det bara en stor låda med julsaker som ska ner i källaren sedan är lägenheten tipp topp. Eller måste faktiskt dammsuga upp i hallen för det blir så himla mycket bös där nu när man drar in både snö och grus som ligger för att man inte ska halka och slå ihjäl sig.
På eftermiddagen tog jag och M en lång skön promenad medan steken stod i ugnen och puttrade. Till det blev det sedan kokt potatis med brunsås. Första gången jag gjort brunsås själv och den blev nästan lika bra som pappas :)
Kvällen tillbringade vi hos M´s mormor och mamma där vi spelade Bingolotto. Självklart blev jag utan vinst men både M och hans mamma vann varsin ny lott och de fick vi sedan höra resten av kvällen, hihi.
När vi kom hem började jag kika på Johan Falk filmen men somnade när nyheterna kom. Tur jag redan sett både den och de andra fem filmerna. De är verkligen hur bra som helst. Helt klart en ny favorit. Brukar inte vara så mycket för svenska filmer men jag älskar Beck, Johan Falk, Wallander, Van Veetern.

Nu ska jag fortsätta med dagens arbete. Har redan varit här i en och en halv timma och klockan är bara åtta. Väntar på att de ska droppa in lite kamrater, så tyst när man är ensam.

I eftermiddag blir det kuratorbesök, ljusterapi (ÄNTLIGEN, haft stängt under jul och nyår), matintag och förhoppningsvis en långpromenad.

Vad ska ni göra idag?

Puss

Kommentarer
Postat av: Pernilla

hej!

ja TACK de ska bli kul de här!

2010-01-11 @ 13:47:17
URL: http://detsnurrariminskallle.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej :) skulle du vilja ha hjälp med designen till din blogg eller vill du bara ha en ny header? Hör då av dig till mig =)

2010-01-11 @ 14:41:04
URL: http://lvdp.blogg.se/
Postat av: Jonna Hansson

sötnosar!

japp de ska ja göta :)

2010-01-12 @ 06:20:22
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: My

Heeeej! :)

Allt bra?



Nu får du maila över allt som du vill ha på din design så jag kan sätta igång (iver) hihi :)



Pusskram

2010-01-12 @ 12:49:17
URL: http://pysaan.blogg.se/
Postat av: My

Bra där ;) Då kan jag klura lite på din, wei! Hoppas den blir bra då, så du inte blir helt besviken :P



Kom ju på att Idas måste göras om också, nu när tösen är utploppad :P haha!



Pusskram

2010-01-12 @ 14:24:49
URL: http://pysaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0