Jag har haft tur

Gårdagen blev väldigt bra.
Efter jobbet lämnade jag bilen till M som åkte till sitt jobb och lämnade in tidslistor. Medan han var där bakade jag hallonmuffins, stora :)
Sedan blev det korvstroganoff med ris till middag. Åt tillsammans när M kom hem. Mysigt att få en stund tillsammans.
Klockan sex åkte jag in mot Liseberg för att träffa Linnéa. Parkerade på Valhalla och gick bort i den varma solen.
Vi spelade lite på hjulen men som vanligt vann jag ingenting. De sägs ju att har man tur i kärlek har man inte tur i spel och tvärtom och jag har verkligen haft tur med min kärlek så jag är nöjd så :)

Linnéa vann i alla fall en Gott och blandat påse.

Efter några timmar var vi trötta i benen så då satte vi oss och tog var sin glass. Mjukglass för min del såklart.

Mums :) Perfekt en ljummen sommarkväll.


Klockan åtta ringde Ida och berättade att de också var på Liseberg. Blev ett glatt återförenande :) Stor kram till både Ida och Marie. Åh som jag saknat dem. Trots att de var hos mig för bara ett par veckor sedan. Får bli en resa upp till Stockholm i höst. Redan i början på oktober tror jag så jag kan berätta för ida om vår personalresa till Malaga.


Gick på Liseberg två ytterligare timmar och då fick Andreas (Maries pojk på 1½ är) åka Lilla lopen och Farfars bilarna. Spelade lite till men ingen vinst. Klockan nio drog sig Linnéa för att ta en öl med sina vänner och runt halv tio gick jag tillsammans med Ida och Mattias mot bilen. De fortsatte mot sitt hotell och jag satte mig i bilen. Just då kom jag på att jag glömt nycklarna hemma. Ringde M som var hos en kompis. Just som jag skulle säga att jag får hämta upp dig så dör min telefon. Inget batteri. Typiskt.

Åker till Gånglåten där jag vet att vännen bor och får först leta en parkering. Hittar en efter tio minuter och går sedan mot gården och hoppas för allt i världen att de är ute. Inte de. Och jag har ingen aning om i vilket hus han är. Jag åker hem och hoppas att jag ser M på vägen. Inte de heller. Parkerar bilen och ska precis gå genom gården när jag kommer på att jag inte kommer in i uppgången heller för dörren låses klockan nio. Klockan är kvart över tio då. Sitter på utsidan men ingen M kommer. Äntligen kommer de en som öppnar porten och jag kan komma in. Sitter utanför vår dörr i tio minuter men ingen M dyker upp. Kommer på att jag kan ringa på grannen och fråga efter en telefon men ingen öppnar. Går till grannen under men ingen är hemma då heller. Går ut igen för att se om jag ser M. Då möter jag ett par barn på gården. De frågar om jag inte kommer in. Nej svarar jag lite ledsen och så kommer jag på att de kanske har någon telefon. Jag frågar snällt och då ser jag att deras föräldrar sitter ute på gården och grillar. En där som har telefon och lånar snällt ut den till mig. Tack för vänligheten!

Ringer M som fortfarande är kvar. Säger att jag kommer och hämtar honom.

När jag kommer fram står han där och tårarna börjar ringa. I en timma sprang jag runt och visste inte vad jag skulle göra. Haha så knäppt det kan bli. M fick mig lugn, vi åkte och tankade och sedan dirket hem till en varm och go säng. Låg och kramades en stund och sedan somnade jag gott och M fortsatte jobba framför datorn.


Kommentarer
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Oj vilken kväll, inte kul att låsas ute =/ tur att allt löste sig, det gör det ju som tur är alltid.

Idag blir det nog halvdag igen för lite strand :) sj då?

Puss

2009-08-06 @ 09:01:56
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: anna - live my life.

Haha, oj :/ finns inget värre än att inte komma in i sitt eget hem.



Idag ska jag jobba, träna och hem till syster på middag. Själv då? Puss

2009-08-06 @ 09:04:47
URL: http://bonta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0