Helgen som var

Fredag:
Jobb fram till halv fyra. Mötte upp systeryster på Frölunda Torg och körde en sväng till Ikea.
Vi skulle ha gardinhängen men de har tydligen utgått ur deras sortiment?!
Snopna åkte vi till 421 i Högsbo och åt varsin glass i solen. Årets första mjukglass för mig och den smakade himmelskt gott :) Syster min åt kulglass. Gott gott gott då jag smakade i mig lite av hennes glass också.
Tittade lite i affärena efter men hittade inget, eller jo köpte platsunderlägg till diskstället. Efter det köpte vi mat och godis på Maxi och åkte hem.
Meninge var att vi skulle börja med maten på en gång då klockan var halv sju men vi började lägga golvet på balkongen istället. Kanske inte berättade förresten, var på Jula i torsdags och köpte klickgolv i plast till balkongen.
Efter en timma var vi nästan färdiga men också hungriga så vi började med maten, tacos såklart, och åt den framför Så ska det låta. Vet inte om vi såg så mycket för vi satt mest och tjötade. Åh vad jag tycker om systerkvällar. Mer sånna:)
Klockan nio la vi klart golvet, fuskade till det på de sista bitarna men det är inget som syns. Blev verkligen hur bra som helst.
Halv tio började vi sjunga Disneylåtar på Sing Star och runt elva somnade vi gott.

Blev förresten inga skor från Skopunkten, de var hemskt fula i verkligheten och dessutom obekväma.

Lördag:
Vaknade runt sju av systers väckarklocka. Den spelade hög musik så jag trodde först jag somnat ute på krogen, haha!
Vi gjorde oss i ordning och åt en brakfrukost innan vi klockan nio drog oss bort mot handbollshallen för årets handbollens dag. Handbollens dag = alla lag i Sport samlas och spelar tillsammans i åtta olika lag. Ledarna möter A-lagsspelarna och det delas ut pris för bästa kompis och tränat bäst. Sedan fick vi ledare varsitt Lisebergskort som tack för vårens säsong :)
Måste tala om att vi ledare vann med 14-9 över A-lagstjejerna. De tränar 4 dagar i veckan :) Men de skyllde på uppehåll i tre veckor. Hihi!
Fick även vara med och spela i ett lag i år då det var ont om spelare och mitt lag "Glader" kom trea :)
Dagen var slut halv tre och då var det middag hos mamma och pappa som gällde. Grillat kött med egengjord klyftpotatis. Mums!
Halv sex gick jag hem till mig för att duscha och göra mig fin inför middagen med ledarna och A-laget på kvällen.
Blev verkligen lyckat. God mat och roligt sällskap.
Kvällen slutade med en promenad hem runt halv tolv. Somnade gott trots en ensam stor säng.

Söndag:
Vaknade sju första gången men tvingade mig själv att somna om.
Vaknade igen kvart i tio och då kände jag mig pigg och utvilad. Skönt att slippa en bakissöndag. Drack lagom med vin och öl på lördagskvällen.
Började städa på en gång. Sovrummet var klart när pappa ringde runt elva och frågade om jag ville åka med dem en sväng. Började på Rusta för att jag behövde gardinhängen (som jag sedan såg var helt fel så dem måste M byta idag) och efter det åkte vi till Blomsterbutiken och köpte blommor och en balkonglåda. Hann aldrig plantera dem igår så det får jag ta imorgon medans jag ändå håller på att tvätta.
När jag kom hem igen fortsatte jag med städningen. En riktigt röjardag. Slänge massor med skräp, var nere med grejer i källaren och sorterade. Dessutom bytte jag till nya gardiner i sovrummet och vardagsrummet. Tänkte faktiskt vara duktig och fota lite ikväll och lägga upp bilder så ni får se hur vi har det hemma nu. Vill ni det?
Halv fyra var det middag hos mamma och pappa som gällde, de bjöd på stek, potatis och brunsås. Och massor med grönsaker såklart. Lika gott som alltid med familjens mat :) Fick en matlåda också så får njuta två dagar i rad.
Såg första halvleken på den första semifinalen i handboll mellan Sävehof-Guif innan jag gick hem och fortsatte städa.
Kvart i åtta var jag helt klar och då tog jag mig en välförtjänt dusch. Sedan var det Whipe Out som gällde och till det blev det två knäckemackor och en banan.
Halv tio ringde älskling och ville bli hämtad på jobbet. Tio var vi hemma och somnade runt tolv. Där i mellan var det bara mys ;)

Nytt i lägenheten:
Gardiner i sovrummet
Gardiner i vardagsrummet
Duschdraperi
Tandborsthållare
Matta i badrummet, hjärtformat
Rosor i köket
Golv på balkongen
Balkonglåda och blommor

M blev överraskad och glad när han kom hem. Tycker om att göra fint hemma och speciellt lite extra mycket när han varit borta.

Kommentarer
Postat av: Ida

Låter som en toppenhelg, jag vill gärna se hur det blev gumman, så upp med bilder bara!!! :)



PUss <3

2009-04-20 @ 10:54:45
URL: http://wiberg.blogg.se/
Postat av: Leia

God förmiddag!

Allt bra?

Kramar

2009-04-20 @ 11:23:48
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Melina

ha en bra dag :)

2009-04-20 @ 11:37:10
URL: http://mmelina.se
Postat av: Miss Linde

Halo tänkte bara berätta att jag har startat en ny tävling där priset är två produkter från h&m´s nya kosmetik märke Tropical Island.



Hoppas du blir en av deltagarna i tävlingen. :)

2009-04-20 @ 11:52:04
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/
Postat av: Leia

Ja! Det är samma här. =)

Kramar

2009-04-20 @ 11:58:37
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: anna - live my life.

Det är alltid roligare att fixa och dona när den andra hälften är borta :) Kul att göra den andra glad!



kramar!

2009-04-20 @ 12:06:09
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: Malin

Vi skyllde inte i fårn oss på att vi inte hade tränat på tre veckor, Utan vi spelade mot några ledare i form av andra könet som spelade väldigt fult , vissa iaf. Tycker det är lite tråkigt att de skiter i vissa regler som kan skada spelare. Camilla bad tillomed om ursäkt för vissa spelare. Tråkigt när det blir så.

2009-04-20 @ 21:01:19
URL: http://maaaling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0