Tillbaka efter semester :D

Usch vad längesedan det var man uppdaterade sin blogg nu. Nedräkningen blev det inget av med, har haft semester från 1 juni - 10 juni. Har haft det helt underbart faktiskt. Jag har hunnit fylla 20 år :D, gå på student, fira nationaldagen, sola, shoppa och bara lata mig medans alla andra har fått jobba i det underbara vädret som har kommit till Göteborg nu. Helt sjukt vad solen lyser starkt och ger en sån enorm värme =) SÅÅ gott verkligen! Kroppen har fått en del brun färg och idag stundar första kvällen med Lotta på Liseberg!

Min födelsedag blev så här då: Vaknade av att familjen kom och sjöng för mig halv sju på morgonen =) Inte något jag rekomenderar till men skoj var det.
Av mamma och pappa fick jag:
* En guldring med 57 diamanter(Bryr mig inte om hur många det är egentligen men ursöt är den iaf!!)
* En finklocka
* Den 20:e Beck-filmen - Gamen
* Stor bukett med blommor

Av syster fick jag:
* En stor kastrull
* Ett rivjärn
* Massa massa plats burkar att frysa in mat i, ha mjöl och socker i eller ha som matlåda, toppen faktiskt!!

Av älsklingen fick jag:
* Jordgubbshalsbandet med klocka från Kyssjohanna (så underbart glad jag blev)
* Örhängen
* En stor blombukett med stora lilla "bollar" och tre rosa underbara rosor.

Av farmor fick jag:
* Tusen kronor (som ska sparas och gå till min och älsklingens resa)

Sen fick jag mycket till av Johanna och Helén men jag tror ni tröttnar om jag tar det också, men ett STORT Tack för alla presenter!! De ÄR underbara!!

Sen fick jag ju gå till systemet också =) Jag skulle betala och fick visa lägg (tur det annars hade jag blivit arg, kunde ju lixom försökt innan då) och när hon i kassa sa "Grattis på din stora dag" så var det en gammal tant efter mig som frågade "Heter du också Solveig?" Hahah hon trodde att jag "bara" hade namnsdag, så söt :D

Sen han jag även med att baka två sommartårtor med jordgubbar och körde iväg med dem till jobbet =) Lyckat!! Av jobbet fick jag ett stort fat från Höganäs med en skål till i samma färg, Tack :)

På kvällen firade jag med familjen, farmor, älsklingen, Johanna och Helén och Patrik. Mysigt var det.

Och iågr fick man då skatteåterbäring =) Kändes som det behövdes :)
 Så jag och syster åkte in till stan och shoppade lite.
Gårdagens inköp:
* Ett par halvlånga linnebyxor från H&M
* Ett grårandigt linne från H&M
* En korsett, vitt med hjärtan (som älsklingen tyckte mycket om ;) ) från Gina Tricot
* Ett par skitsnygga solbrills från Victoria of Sweden, endast 50 kronor
* Ett glasögonfodral till de nya brillorna från H&M

Sen var det hem och titta på VM-kval i handboll, Sverige - Rumänien! Vilket match, Gentzel storspelade de sista 20 minuterna, så grymt bra!! Hoppas returen till helgen går lika bra..

Jaja nog för tillfället, ta hand om er, nu ska jag jobba en stund :)

Kram
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0