Fredag 8 januari

Hej å hå i snöyran!

Vilken morgon jag haft. Betsämde mig igår kväll att jag skulle börja tidigare eftersom jag behöver gå tidigare från jobbet. Sagt och gjort ställde jag klockan på sex men på något magiskt sätt har jag stängt av klockan helt när den har ringt och jag vaknade med ett ryck när M´s klocka ringde kvart i sju. Jag rent ut sagt hoppade ur sängen och sprang in i duschen, tog på mig kläder, lite smink och gick ner till bilen.
Det var då det började, först var det ett tjockt lager is som knappt gick och fick bort, sedan var det en snöhög precis bakom bilen som jag knappt kom över, när jag väl kommit loss åker jag bort mot backen och där kommer jag inte upp. Försöker förtvivlat flera gånger men det går inte, bilen går bara i spinn. Någonstans bak i huvudet så hör jag pappas röst om att man kan backa uppför backen om man inte skulle komma fram men då det kommer fyra bilar till och jag redan har panik så blir inte den tanken till handling. Jag tar upp mobilen för att ringa upp till M och se om han hunnit gå ännu och då svarar mobilen att jag har för lite pengar att ringa för. Toppen. Skickar ett sms och hoppas på att han ser det. Efter ett par minuter som känns som hundra år ringer han upp och svarar att han kommer. Han gör ett nytt försök i backen men inte heller kommer han upp. Då kommer vi på den smarta idén att lite längre bort så finns det en till utfart där det bara är en liten sluttning så dit kör vi och kommer upp på nolltid. Då märker vi att bensinen håller på att ta slut så vi får åka förbi Jet och tanka innan vi kör ut till M´s jobb och sedan vidare mot mitt eget. Var alltså på jobbet 8,15, en kvart efter då jag börjar jobba i vanliga fall.
Well jag får hoppas på lite post idag och istället jobba över nästa vecka. Från och med idag tycker jag inte snö är lika roligt längre.

I eftermiddag ska jag i alla fall till Specsavers för att göra en synundersökning och kika på nya bågar. Blir spännande om jag hittar några fina men det tror jag allt med tanke på dem jag hittat på nätet. Får hoppas de passar mig bara.
När jag är färdig där åker jag direkt till Maxi för att handla hem middag för ikväll kommer Johanna och Jonas över på middag och sedan blir det säkert massor med både kortspel och vanligt sällskap spel. En helt utmärkt fredagkväll om ni frågar mig.

Nu ska jag sätta på kaffe för snart är det dags för fredagsfika :)


M, jag, Johanna och Jonas på nyår 09/10


Kommentarer
Postat av: anna

Tack :)

Usch vad jobbigt att försova sig!

2010-01-08 @ 09:22:36
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: anna

Ja, absolut :) Fredagar är bästa dagen!



Tack snälla.

2010-01-08 @ 09:46:33
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: Frida

Vad blev det för bak hos dig tills idag då? :)

2010-01-08 @ 11:36:05
URL: http://tgif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0