Gårdagen.

Gick hur bra som helst på blodcentralen igår. Först fick vi läsa igenom lite regler om vilka som får lämna blod och sedan svara på ett formulär med frågor. När det var klart träffade vi varsin sjuksköterska som frågade lite mer och vi fick ställa frågor till dem. Sen var det dags för blodprov och blodtryck. För en gång skull låg blodtrycket som det skulle och HB var 135 och på en tjej måste man ha minst 125 för att få lämna blod. Tre rör tog dem och det kändes en del men vad gör man inte för att vara duktig :) Nu ska jag vänta fem veckor för att alla prov ska gås igenom. Den 11 maj ska jag tillbaka och lämna blod för första gången om allt ser ut som det ska.

För syster gick det mindre bra. De hittade inga blodkärl att sticka i så hon fick inte lämna något blod. Jäkligt tråkigt tycker jag då vi planerat att göra det tillsammans. Sen tycker jag det är tråkigt att hennes sjuksköterska inte försökte lite extra. Min hittade inte heller med en gång så hon fick spänna på ett hårdare band och sedan fick jag ligga och klämma en stund på nån skummgummitbit typ.

Vi kände båda två att lämna blod är en så viktig sak så de kan väl kämpa lite.

Kommentarer
Postat av: Frida

Får ni något när ni lämnar blod? Tycker det är en bra åtgärd som ni gör!

2010-04-01 @ 09:52:11
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
Postat av: Frida

Nice :) här uppe har jag hört att man får koppar hehe. Yes, hade besök i morse så det var bara att traska hit, men det blir tidig hemgång :)

2010-04-01 @ 10:31:24
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
Postat av: Frida

Nej ska man lämna blod så ska man göra det för att man vill göra nåt.. det sa jag inte nåt annat om! Mm skönt det.

2010-04-01 @ 11:24:11
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0