18 november


Tänk att över halva november månad redan passerat. Är det inte helt sjukt vad tiden går fort nu för tiden.
Tycker inte det var så himla länge sedan vi firade jul och snart är det dags igen. Jag längtar faktiskt.
Nästa helg är väldigt välkommen. Första advent och julpynt :) Det ska hängas upp julgardiner, läggas på lite juldukar, sätta fram tomtarna och köpa julgran. Dessutom plockas pepparkakorna fram och julmusten. Mums vad gott! Jag tillhör de som inte fuskar. Har ni tagit årets första pepparkaka ännu?

Värst vilket julprat det blev nu då. Längtar ni lika mycket som jag?

Gårkvällen blev lugn. Jag hade planerat att fixa ordning kort för framkallning men jag var så trött efter middagen så jag stannade framför tv:n resten av kvällen. Det blev Biggest Looser, Sommarpratarna och självklart ett avsnitt av Hemmafruarna. Somnade gott i M´s famn men när jag vaknade imorse var jag nästan tröttare än jag var innan jag la mig. Hur mycket ska man sova för att känna sig utvilad? Inte skoj att känna sig trött varje dag. Kanske det beror på det otroligt tråkiga vädret vi har just nu. Skulle kännas bättre om det blev lite kallt och kom snö. Då lyser snön upp och det blir lite ljusare. Just nu är det ju mest mörkt dygnet runt.

Idag blir det jobb fram till fyra, promenad hemåt, kanske en sväng in på Frölunda Torg om jag kommit på något bra att köpa till syster i present, matlagning, tvätt och ett avsnitt av Grey´s såklart. Sedan måste jag komma ihåg att ringa bort till vårdcentralen och fråga hur det är med vaccin nu. Har bestämt mig för att ta den där jäkla sprutan fast jag är livrädd för nålar. Måste även skicka iväg kort för framkallning så att jag kan börja med två av julklapparna någon gång. Det lär ju ta sin lilla tid.

Nu är det snart dags för morgonfika. Vad händer hos er idag?


Kommentarer
Postat av: Rozaleen

det hoppas jag med! vill bli frisk nu!! :(



puss

2009-11-18 @ 09:34:51
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: anna - live my life.

Vad härligt :)



Vad blir det för mat ikväll då?

kram

2009-11-18 @ 09:35:29
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: anna - live my life.

Jag har inte gjort någon matlista :( jag som lovade och allt förlåt. Igår åt vi köttfärslimpa med bacon och sallad till. Idag är det älsklingen som lagar mat, vet inte vad det blir men vi har både fisk, lövbiff och kotletter i frysen så blir nog något av det, med sallad till :)

2009-11-18 @ 09:43:45
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Jag längtar verkligen till julen!! åååh va mysigt! :):)

2009-11-18 @ 11:57:04
URL: http://ninniesodergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0