My perfect weekend

Fick en minut över här på jobbet så tänkte skriva lite om helgen.
Om inte interessant för er men för mig när jag blickar tillbaka i tiden. Jag njuter alla minnen jag får tillsammans med ida och Marie. Tänk att jag funnit så fina vänner på endast två år.

Torsdag:
Jag fixade och donade hemma hela dagen och var inte färdig förrän sent.
Hämtade upp tvätten runt tio och ringde Ida säkert fyra gånger under en halv timma för att se hur det gick för dem.
De var framme hos mig ca 23,20 och då satte vi oss i soffan och tog det lugnt och pratade. Trötta blev vi så vi gjorde oss ordning för natten och la oss i sängen. Alla tre trängde ihop sig i sovrummet, jag på min del, Ida på M´s del och Marie på en extrasäng bredvid Ida. Låg och tjötade en stund men helt plötsligt kunde jag inte hålla ögonen öppna mer utan somnade. Tror klockan var runt ett då.

Fredag:
Vaknade upp runt sex och alla tre var relativt pigga och kunde inte somna om.
Låg och tjötade och kom på att det kunde vara bra med frukost innan vi åkte iväg. Ullared stod på schemat.
Vi hade planerat att åka runt åtta för att vara nere nio men vi kom inte iväg förrän strax innan nio så vi var nere runt tio.
Men det var inga problem. Ingen kö och inte mycket folk inne på Gekås heller. Marie som aldrig avr där tyckte det var stort. Vi hann nog inte kolla på ALLT men det brukar bli så första gången man är där. Hon och Ida ska ner igen i november och då ska de bo där en helg så då hinner det nog med alla avdelningar :) Hoppas på att kunna åka ner och hälsa på dem.
Klara och hungriga var vi runt två. Då blev det kebabtallrik för mig och Ida och en hamburgertallrik för Marie.
Gick runt och kikade i affärena runt om och där hittade jag mig ett par skor. Bekväma för en gång skull :)
Självklart shoppade Ida och Marie också en del. De hade utförsäljning på Panduro så där gick de båda lösa :) Hihi.
Åkte hem runt fyra och stannade på Maxi för en varmkorv och mjukglass. Mums!
Handlade mat och åkte hem och satte oss på balkongen och njöt med lite godis. Massa prat och tittande på kort.
Tänkte överraska dem med en god middag så gjorde färskpotatis i ugn med olja, fransk senap och rödlök och till det blev det fläskfilé med creme fresch och rödlök. Självklart en grönsallad till. Som Ida för er information förstörde med citronsaft och grillkrydda ;)
De blev väldigt nöjda med maten, jag också, så efter var vi trötta allihop. För att inte somna tog vi oss en promenad för att få lite nytt syre och stannade till hos mamma och pappa för att hämta en madrass till extra sängen. DÄr fastnade vi sedan en timma och var inte hemma förrän strax innan elva. Då blev det film. Ingen som såg hela. Marie gick och la sig duktigt men jag och Ida somnade i soffan. Vaknde efter ett, väckte Ida och gick in och la oss och somnade gott.

Lördag:
Fick sova ut och vaknade runt nio. En god frukost, soffhäng och dusch sysselsatte oss ett par timmar på förmiddagen.
M kom hem och sa hej och sedan åkte vi in till stan. Köpte ännu en klänning (har ett klänningsköpstopp nu för jag får inte plats med fler hemma) och sedan lunchade vi på Paprika. Husets blev det, kyckling och vitlöksmarinerad pasta.
En sväng till på stan och sedan var det meningen att vi skulle ta en sväng på Liseberg då Marie aldrig varit där men det regnade alldeles för mycket så vi åkte till Maxi och handlade med oss ingridienser för räkbaguetter istället.
När vi kom hem sjöng vi lite Sing Star och Buzz och sedan förflyttade vi oss till köket där vi spelade yatzy, spingo och galenpanna. Glömde nästan av att äta för att vi hade så skoj. Just det, bakade en hallonpaj i mellan också. Har ju skrytit så mycket om den så tyckte det var bäst att bjuda på den. Vaniljglass till såklart.
Sedan blev det spel igen och rätt som det var var klockan över ett. Vi tvingade oss i säng eftersom Ida visste att hon hade sex timmars bilfärd framför sig på söndagen. Låg och tjötade en stund men somnade snart.

Söndag:
Vaknade runt åtta och låg väl kvar till nio ungefär och jag somnade nog ett par gånger under den tiden.
Åt frukost och spelade samtidigt spingo och yatzy. (Hur skoj som helst att M kan fortsätta spela med mig nu när jag är igång, blink, blink)
Medans Ida och Marie började packa och göra sig ordning försökte jag få tag på min försvunna älskling och sedan kikade jag lite tv. När de var klara åt vi lite lunch och spelade ett par omgångar yatzy.
Runt halv ett var de tvugna att åka då resan tar ungefär sex timmar. Hjälpte dem ner med allt och väntade medans de packade in i bilen. Sedan stod jag och väntade medans de körde iväg och vi vinkade tills jag inte såg dem mer.
Sedan kom tårarna. Klarade mig i alla fall tills de hade åkt. Var tomt och ensamt utan dem när jag gick runt och plockade ordning efter oss. 
M var på jobbet så jag la mig på soffan och somnade en stund. När jag vaknade ville jag göra lite nytta så gick hem och hämtade Bamse och gick sedan mot Frölunda Torg och mötte upp pappa. När vi kom hem städade jag ur bilen, dammsög och torkade så nu är den skinade ren. Inuti i alla fall :)
Efter det blev det bara en lugn hemmakväll med tacos och filmmys. Bolt. Hur söt film som helst.
Tvingade M att testa spelet galenpanna innan vi somnade och han tyckte det var skoj. Somnade tio och nu är det måndag och jag har kommit mig till jobbet.
Klockan är halv ett och snart är det dags för lunch. Känner att magen börjat kurra så är väl bäst att fylla på.

Ledsen för långt inlägg utan bilder men ni vet ju hur långsam jag är på den fronten. Ska försöka i veckan. Jag lovar att försöka. Hoppas ni orkat läsa allt annars är det okej. Jag sparar ner mina tankar här för mig själv. Ifall jag någon gång skulle glömma. Då kan jag gå tillbaka hit och läsa.

Smack!

Kommentarer
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

inget speciellt, ska dock ikväll hem till svärföräldrarna för middag =)

2009-07-20 @ 12:45:26
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Åh låter ju som en perfekt shoppingdag! Galenpanna är verkligen svinkul, jag ska försöka investera i ett kul spel också imorgon :)

Puss

2009-07-20 @ 12:53:01
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: ida

sv: åh va kul du verkar ha haft :)

va bra, jag ska till ullared imon igen jag, får investera i lite skoj småskit :)



vad ska du göra idag då?

puss

2009-07-20 @ 13:09:00
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: carro

Låter som en underbar helg gumman :)

pussåkram

2009-07-20 @ 13:12:36
URL: http://carroat.blogg.se/
Postat av: Mindy

Allt bra med söta dig denna måndag= kram kram

2009-07-20 @ 13:13:14
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: ida

sv: åh va skoj hoppas de inte regnar :) haha. de vore lite trist ju! de kommer säkert lbi superbra :)



ja fsat de blir nog inte så svårt för mig, var u där för tre veckor sen :) men de ska bli superskoj o åka ner med frida, en liten roadtrip :)



puss

2009-07-20 @ 14:12:01
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: Mindy

Klart du kommer bli mamma..det kommer när det känns rätt för er båda.Ha en skön måndag..ska snart åka & jobba.kram kram

2009-07-20 @ 14:25:40
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

Har haft tur att bli gravid snabbt med min ängla dotter samt våran prins som kommer till oss i jul..längtan är jätte stor.Ska snart åka & jobba..mindre skoj..bara 4 dagar kvar att jobba sen är det semester..så skönt.kram kram

2009-07-20 @ 15:30:06
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: phiie

lycka till :)

2009-07-20 @ 15:31:03
URL: http://phiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0