Min helg hos världens bästa Ida, 26-29 juni

Fredag:
Gick från jobbet klockan halv tre och när jag kom hem satte jag mig i solen en stund och njöt med en bok.
Tog mig en dusch och snyggade till mig, packade det sista och hämtade älskling på jobbet.
Lite middag och sedan bar det av ner till centralen. Vi hämtade ut biljetterna och letade upp mitt tåg och sedan åkte älskling vidare för att se fotbollen med killarna och äta en god bit mat.

Tre timmar senare var jag framma på Stockholms central. Som förövrigt är lila stort som hela Göteborg, haha det känns så i alla fall. Om inte Ida skulle hämtat mig hade jag nog gått vilse. Trots att jag varit där ett antal gånger innan.

När vi skulle komma därifrån var det avstängt så vi fick åka en annan väg och Ida var lite nervös för att hitta rätt :)
Men det gick så bra så. Åkte över till Djurö och hämtade upp hennes M och sedan åkte vi tillbaka till Strömma där de numera bor. Jättestort fint blått hus :)

Satt i köket och pratade lite men sedan blev vi så trötta båda två så vi la oss.

Lördag:
Vaknade redan klockan sex och kunde inte somna om. Varmt var det och jag kände mig pigg.
Satte mig framför datorn en stund och skickade ett sms till Ida och sa att hon skulle kila upp när hon vaknat.
Klockan åtta kom hon och sedan låg vi båda två framför datorn en stund. Hungriga blev vi efter ett tag så då blev det en god frukost och sedan på med kläderna och hem till My för att hämta upp henne.
Iväg och handla mat inför kvällen. Vi blev sugna på kräftor och var i hela fyra matbutiker men de hade det ingenstans.
Blev en paj och lite räkor istället. Smakade väldigt bra det också :)
Mätta och belåtna slog vi oss ner i solen men det blev alldeles för varmt så vi bestämde oss snart för att gå ner till sjön och ta ett dopp. Blev det första för mig i år. Säkert 22 grader i vattnet :) Men det var inte alls som att bada i vårt härliga saltvatten här hemma kan jag lova.

Hemma igen började vi förbereda köttet och sedan skulle alla tre duscha och sminka sig. Ni kan ju tänka er att det tog sin lilla tid :)
Sen kom de andra tjejerna runt halv sex och då blev det tjöt, matlagning och massor med gott att äta och dricka.
Efter maten spelades det kubb och det var det nyktra laget som vann, genom fusk såklart ;)
Massor med bra musik och två roliga sällskapsspel fördrev våra timmar fram till midnatt då de flesta var väldigt trötta och vi hoppade i säng.

Söndag:
Vaknade av ett sms från Ida att hon och My var vakna. När jag kom ner berättade Ida att hon fått sms av Carina att hon hade åkt in till BB. Spännande. Hon var ju hos oss kvällen innan.
Vi åt god frukost och gjorde oss ordning för en shoppingdag i Forum. Köpte ett par gladiatorsandaler, en tunika, ett par ljusa jeans, en hatt och en skjorta. Jättefina grejjer och för en gång skull saker som jag behöver.

Blev en god kyckling och pastasallad och några timmar till på Forum. Trötta men glada åkte vi hem till Idas svärfamilj för att hälsa på Marie (svägerskan) och hennes son Anderas. Åh vilken härlig pojke. Helt kär i honom. :)
När vi kom hem igen började vi med mat, tacos blev det. Alltid lika gott.
Sedan blev det filmtittande, Dagboken, och jag grät som ett litet barn i slutet. Vilken fin film.
Sa god natt runt tolv och somnade som en stock.

Måndag:
Ida kom upp och väckte mig redan klockan åtta. Trött som en gnu men vi låg och tjötade oss pigga.
Blev frukost framför tv:n och ännu en film, Djävulen bär prada. Älskar Meryl Streep :)
Sen låg vi på altanen och njöt av solen hela dagen, grillade korv till lunch och åt nudlar till middag.
Halv fem åkte vi hemifrån, stannade på Ica för att jag ville ha med mig något att äta på tåget och sedan vidare till centralen. Tåget gick 18,02 och jag var hemma i Göteborg igen kvart över nio.
Skönt att se älskling igen men måste säga att jag saknar Stockholm varje dag, eller Värmdö och Ida rättare sagt. Och alla andra fina människor som bor där uppe som jag fått äran att lära känna.
(På torsdag nästa vecka kommer två av favoriterna ner till mig och spenderar en hel helg :) Ida och Marie).
När vi var hemma fick jag lite köttbullar med färskpotatis och glass till efterrätt och sedan var det nästan omedelbart i säng för en ny arbetsdag.


Kommentarer
Postat av: Jonna Hansson

Ba sandra som gjort min!

tack ;) Super nöjd :)

Ja en go helga =)



Vad gör du nu då? jobb?

2009-07-06 @ 08:09:55
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: Mindy

Godmorgon gumman..Allt bra med dig denna måndag morgon som det är med mig..Det blir väl passa på att sola under dagen innan man ska åka & jobba i kväll..kram

2009-07-06 @ 08:14:53
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

Här är det jätte skönt väder..soligt & varmt :) kan inte bli bättre..Så skoj med Liseberg..håller tummarna att det blir bra väder för er senare i dag..Skönt att jobba skift & kunnat njuta av dagen innan man ska åka & jobba.kram

2009-07-06 @ 08:29:33
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Jonna Hansson

Ok =)

Den 25 åker vi ;) underbart ska de bli!!!!! Side verkar hur fint som helst iaf på bilderna :) vårat hotell har en egen strand :) side ligger närmare flyplatsen va?

2009-07-06 @ 08:29:38
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: Jonna Hansson

Ja =) tar de lång tid i passkontr i turkiet? asså innan man kommer i väg?



13000 ungefär, dyrt men va de billigaste just då!

2009-07-06 @ 08:42:30
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: Mindy

Ska blåsa på vädret så det kommer upp till dig med..kram

2009-07-06 @ 08:42:37
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: My

Det va jättekul att få träffa dig äntligen :D



Fast nästa gång kanske jocke han ha Melker och ge mig lite pengar så jag kan shoppa loss med er!



Puss & Kram!

2009-07-06 @ 14:15:04
URL: http://pysaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0