Back on track

Heej hjärtan!

Grymt dålig uppdatering de sista dagarna, jag vet. Men all min tid har jag ägnat åt annat som jag tycker är viktigare. Klart bloggen också är viktig. Ni är viktiga men ibland prioriterar man annat helt enkelt.

Min helg i Stockholm var underbar. Ida har fått en stor fin mage och jag fick känna bäbisen sparka ett par gånger. Vilken häftig känsla. Finns ju liksom en liten människa där inne som är beräknad att komma till värden om bara tre veckor. Som jag längtar efter att få se en liten bild på livet.

Kom fram runt ett på lördagen och då tog vi en sväng på Forum. Hittade två julklappar och en tröja åt mig själv, såklart :) Åt lunch på tacobar och åkte vidare mot Ica och köpte med oss lite gott för kvällen.
När vi kom hem kom Idas svägerska med son och svärföräldrarna över på julfika. Hur mysigt som helst.
När de gick gjorde vi ordning mat, kyckling med ugnsbakad potatis, och satte oss framför tv:n och där satt vi resten av kvällen.

Söndagen började lungt och vi såg VM-matchen mellan Sverige-Brasilien. Åkte en sväng över till Idas lillasyster och kikade på hennes och sambons nya lägenhet. En tvåa som var hur fin som helst. Vilket jobb de gjort på så kort tid. Stannade där ett par timmar och sedan blev det åter en sväng på Ica för att handla hem julmat.
Kvällen bjöd på underbart god mat och julklappar. Fick en fin röd stickad tröja och ett halsband med ett stort rött hjärta. Ida fick dvd:n Flickan som lekte med elden, ett halsband i grönt och bodys till bäbisen där det stod: I ♥ mum, I ♥ dad och en randig i svart. Passar både tjej och kille tyckte vi :)
Somnade i soffan efter ännu en underbar dag.

Måndagen började bra. Vaknade av att Ida kom och kröp ner i sängen brevid mig och sedan låg vi där och tjattrade i ett par timmar innan vi kom på att vi var hungriga och åt då smörgås med rödbetssallad och köttbullar. Mums. Slapp i soffan och klockan sju körde vi mot centralen där jag tog ett tåg hem som var trasigt och inte kunde köra på helfart. Hemma lite senare än beräknat men det gjorde inte mycket. Huvudsaken var att jag fick krama om min M igen.

Gårdagen bestod av grymt mycket jobb, ljusbehandling, kuratorprat, middagslagning, beställning av en julklapp till pappa, hämtning av bilderna till mamma och pappas album och mys med M. Dessutom sista avsnittet av Hemmafruarna. Shit vad spännande. Nu längtar man lagom mycket efter våren och nya avsnitt.

Idag blir det en hel del jobb igen och kvällen ska spenderas en stund i tvättstugan och sedan i soffan med M för imorgon åker han till Hemsedal med killarna för att åka skidor och är inte hemma igen förrän söndag kväll/natt.

Jag vet att det blev långt nu men har inte skrivit på ett par dagar så jag hoppas ni ursäktar. Bilder från helgen kommer. Ni måste ju få se resultatet av min nya kamera. Men det blir först när M har åkt för då har jag ju lite tid över till datorn. Helgen är ganska fullspäckad redan.

Nu blir det morgonfika. Take care..............


Kommentarer
Postat av: anna

Ja, jag älskar dom tomtarna :) Men har inte börjat samla ännu.. Ska nog göra det när vi flyttar till våran nya lägenhet sen. Hur är allt med dig? kram

2009-12-09 @ 16:01:08
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: anna

Hehe :) Jag har kommit in i det här nu så jag vill inte sluta, jag ser hur min kropp bara formas och formas till något bättre! Det är kul att se..



Det är bra här också.. men bara okej hos dig? hade det kunnat vara bättre?



Kramar

2009-12-10 @ 08:25:00
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: anna

Vad är det som kan vara bättre? :/



kram

2009-12-10 @ 08:41:03
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: anna

Ja, det är inge kul att gå runt och vara arg/ledsen :)

2009-12-10 @ 10:34:39
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: anna

Aha :) men se det positivt att ni får chans att sakna varandra och då blir man ännu kärare när man väl ses sen!

2009-12-10 @ 10:57:48
URL: http://bonta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0