Sol, full rulle och nakna kroppar (Varning för långt inlägg)

Startade lördagen med handbollsträning. 16 pigga och glada tjejer var det som dök upp och vi hade roligt i en ch en halv timma. Under tiden vi tränade handboll lyste solen sig starkare på utsidan så när vi kom ut från hallen halv tov var det varmt och skönt. Så är hösten när den är som bäst.
Eftersom vädret var så underbart tog jag mig en promenad med musik i öronen. Rätt som det var, var jag utanför mammas jobb och bestämde mig för att gå in och sola. Jag vet att man ska akta sig för solarium men jag kände mig så blek och tråkig så det fick bli ett par minuter där inne.
Pigg och glad fortsatte jag hemåt men det var en trött M jag stötte på hemma som inte var på sitt bästa humör.
Istället för att irritera mig på honom började jag städa och var iväg och slängde sopor och tidningar. När jag skulle bära ner lite skit till källaren upptäckte jag att nyckeln till låset var borta så idag ska M ta med sig en stor avbitartång från jobbet så vi kan komma in. Ska köpa ett nytt lås med flera nycklar som jag kan spara på lite olika ställen om de skulle försvinna.

När det var klart närmade sig klockan halv fyra och jag hade nu en och en halv timma på mig att göra förrätt, varmrätt och efterrätt. Panik uppstod men M räddade mig och gjorde hela varmrätten ensam. Tack hjärtat!
Kokade ägg, skalade räckor, gjorde ordning toasten med sallad, gurka, tomat och skagenröra. Någon som kan gissa vad förrätten blev? Såklart. Räktoast.
Under tiden jag gjorde det wookade M kyckling och blandade i lök, paprika, faitas kryddmix, Garlic salsa sås och grädde. Kycklinglasagne.

När allt detta var klart såg det ut som om bomben slagit ner i köket så jag tog tag i disken medan M gjorde färdigt lasagnen och slängde in den i ugnen. I panik såg jag att klockan var tjugo i fem. Tjugo minuter hade jag på mig att duscha, sminka mig och välja kläder innan Johanna och Jonas skulle komma.

Tjugotvå minuter senare stod jag färdigduschat, färdigsminkat och påklädd och tände ljus när det ringde på dörren. Jag hann :)

Blev en underbar middag. Räktoasten slank ner fort då alla fyra var hungriga. Kycklinglasagnen gick åt tillsammans med en god sallad. Blev en trevlig middag med mycket skratt. Till serverades öl och vin. Vi hade till och med så trevligt att vi glömde ta fram kameran för korttagning.

Efter middagen tog Johanna disken och jag gjorde ordning efterrätten. En god fruktsallad med vaniljglass.

Från början skulle Johanna inte dricka något utan köra bil men efter lite övertalning av mig blev hon sugen så vi åkte hem till hennes mamma och ställde bilen och tog oss varsin drink när vi kom tillbaka hem. Bacardi Razz med sprite, isbitar och hallon. Mums.
Musiken kom på och vi spelade lite kort och klockan bara sprang iväg. Klockan var tio i åtta när vi kom på att vi skulle kolla när spårvagnen gick in till Scandinavium. 20,05. En kvart hade vi på oss och då vi är tjejer hade vi hundra saker vi var tvugna att göra. Flåsandes av den lilla springturen kom vi fram till hållplatsen där vi fick reda på att vi missat spårvagnen. Panik.
Johanna kom på den briljanta idén att ringa taxi och den kunde hämta oss på Frölunda Torg om en kvart så i snabba steg tog vi oss dit. När vi väl var framme så tog det ytterligare en stund för taxin att komma. 
Vilken resa det blev, vi fullkomligt flög fram genom stan. Men vi hann. Vi var inte de enda som var lite sena. Kön ringlade sig runt hela Scandinavium men vi var fräcka nog att hoppa in mitt i kön så vi var inne på bara ett par minuter. Jag köpte oss varsin cider och sedan intog vi våra platser. Vi satt på sektion T på rad 24 men vi var ändå nöjda med platserna då vi beställde dem ett par dagar innan. Vi bestämde att nästa år ska vi vara med på middagen innan och få med oss fler tjejer. En riktig tjejkväll ska vi ha.

Showen var underbar. Många skratt fick vi och vi sjöng, visslade och jublade. Två timmar flög förbi.
Vi fick se Magnus Samuelsson, Martin Stenmark, Andreas Johnsson och Mikael Tornving i bara överkroppar. Vi fick se Magnus Samulesson visa upp en ny sida, spelandes piano. Vi fick höra många bra låtar av Martin Stenmark och Andreas Johnsson och vi fick skratta mycket åt Mikael Torving.

Halv tolv var vi ute i friska nattluften och en timma senare möttes vi av en himla röra hemma i lägenheten. Jonas och M hade bjudit över lite fler killar och ni kan ju tänka er hur det såg ut efter dem. Glas och flaskor överallt. Dessutom en trasig fåtölj mitt på golvet. Jag undrar vad de egentligen har gjort där ;)

När klockan var halv tre var det bara jag, Johanna, Jonas och M kvar och då kom vi på att vi var hungriga. Burger King skulle få ett besök av oss, stängt. Vidare till Mcdonalds, stängt. Sista hoppet låg på OKQ8, öppet. Men endast en lucka så vi åt hamburgare och korv i bilen mitt i den minuskalla natten. Aldrig har sängen lockat så mycket som den gjorde då.
Vi var hemma runt tre och kom i säng ganska på en gång. Klockan ringde sedan bara ett par timmar senare och så var det en trött Charlotte med huvudvärk big time som kom ur sängen. (Obs, sömnbrist. Inte på grund av alkohol).
 


Kommentarer
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Ja jag läste att det vankades Ladies night, kulkul.

Jadu, har lite olika planerat, vänner, fest till helgen, besök från svärisarna, pizzakväll etc :) sj då?

puss

2009-10-19 @ 09:53:54
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Det låter bra det :) Ha en fin måndag.

KRAM

2009-10-19 @ 10:46:08
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Det låter bra det :) Ha en fin måndag.

KRAM&PUSS (haha kanske blir 2 inlägg nu för jag klickade lite fort haha).

2009-10-19 @ 10:46:30
URL: http://tgif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0