Ännu mera sol och en morgon som inte kunde börjat bättre

Trots en trött Charlotte så kunde inte söndagsmorgonen ha börjat mycket bättre.
Kvart i nio tog jag väskan och promenerade bort i ett kyligt men soligt höstväder till Grevegårdsskolan.
Där mötte jag fem flickor och en pigg och glad ledare. En halvtimma senare, som bestod av uppvärmning och tillkommande av fler spelare som berättade att de vann sin match tidigare den morgonen, var det ett glatt gäng som stod på planen när domaren blåste igång matchen. Vi var tuffa, hjälpsamma och vågade och jag som tränare var väldigt stolt över mina flickor. I halvtid ledde vi med 6-1 tror jag. Tjejerna fick mycket beröm och jag sa åt dem att fortsätta spela så bra som de gjort.

Med lite fjärilar i magen på mig drog andra halvleken igång men tjejerna skötte sig fortsatt bra. Första vinsten i 97 2A serien. 16-10. Grattis tjejer :)

Firade vinsten med en promenad i ett underbart väder. Egentligen skulle man försökt vara ute så mycket som möjligt och ta vara på dagen men jag var så trött när jag kom hem så jag somnade gott i soffan.
Ett par timmar senare och lite piggare bestämde vi bingodejt med M´s mamma och mormor. Tog oss en härlig promenad för att köpa lotter och lite gott till och sedan tog jag med mig Bamse på ännu en promenad. Tre promenader på en dag. Behöver jag inte ha dåligt samvete på godiset som slank ner under bingot :)

När jag kom hem igen gjorde vi en god potatis- och purjolöks soppa som vi avnjöt framför ett avsnitt av One tree hill. Helt plötsligt kom vi på att titta på klockan och då var den tio i sju. Tio minuter kvar till bingolotto började.

M´s mamma ringde när vi parkerade bilen och undrade var vi var då ettans bingo redan dragit i gång. Vi sprang hela vägen och hann med de sista numrena. Svärmor hade varit smart och skrivit upp numrena så i pausen hade vi vårt egna lilla bingo med svärmor som bingoutropare. Det gjorde hon bra :)
Två spel senare och inte en enda krona rikare, snarare 40 kronor fattigare för lotterna. Men vi hade trevligt under tiden. Såg inte så mycket av själva underhållningen för vi satt och pratade istället. Svärmor berättade hur hon haft det på Madeira och jag hur jag hade det i Malaga och i Stockholm.

Hem drog vi oss strax efter nio och när vi kom hem kikade vi på sista halvtimman av Vem kan slå Filip och Fredrik. Riktigt roligt program, speciellt nu när Felix Herngren har blivit programledare. De vann igår också. Fortfarande obesegrade.

När det var slut pussade jag lite på M och sedan somnade jag innan jag hunnit lägga huvudet på kudden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0