16 oktober


Fredagen är här, äntligen! Eller veckan har faktiskt gått ganska fort. Men det ska bli väldigt gott med ledighet i två dagar. Någon större sovmorgon kommer det inte bli då det är träning klockan tio på lördag och samling nio på söndag.

I natt har jag sovit oroligt så när klockan ringde tidigare än vanligt så var det inte särskillt jobbigt att gå upp eftersom jag legat vaken en stund och väntat på att klockan skulle säga till att det var dags att gå upp. Därmed inte sagt att det var jobbigt att lämna den varma sängen.
Fick i mig en smörgås till frukost och på med ett ansikte och sedan var jag redo att möta kylan med halsduken virat högt upp över hakan. Men det var inte särskillt kallt när jag kom ut. Behövde inte skrapa rutorna. Det enda som är tråkigt är att det är så mörkt ute på mornarna. Det ljusnar inte förrän fram emot nio. Men det är bara att vänja sig för nu går vi mot mörkare tider. Ska bli skönt när december står för dörren för då kommer ljusstakarna upp i fönstret och lyser upp.

Nä nu blir det bara babbel. Bäst att sätta i gång med jobb igen. Runt halv tio ska vi fira en arbetskamrat som fyllde 40 år för ett litet tag sedan. Smörgåstårta med paket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0