Måndag

Hej mina underbara :)
Idag har vi gått in i Juni måndad :) Världens bästa månad såklart. Jag fyller ju år. Och det redan på torsdag, den 4 juni.
Då fyller även Marie, hela 25 år. Synd vi inte kunde fira tillsammans. Varför ligger Göteborg och Stockholm inte närmare varandra?

Solen lyser idag och jag önskar verkligen att jag tagit ledig hela veckan. Tror det får bli två korta dagar måndag och tisdag :) Om det inte kommer så mycket post då såklart. Snälla låt det inte komma mycket post!

I eftermiddag är det avslutning med handbollen. Vi ska grilla korv och spela brännboll. En rikitgt mysig eftermiddag med andra ord eftersom solen strålar som aldrig förr. Vill sitta ute på min balkong. Men det vill väl alla såklart och man får inte alltid som man vill. Då hade man ju inte uppskattat det man fick :)

Helgen har varit stålande. Började med shoppingtur med syster på lördag morgon och sedan några timmar i solen.
Dusch när älskling kom hem och sedan spårvagn in till stan.
Avnjöt en god middag på Lilla London och sedan behav vi oss upp mot Götaplatsen där vi skulle se Claes Malmbergs liveshow i Stenhammarsalen.

(När vi kom fram såg vi massor med tjusiga tjejer och killar som skulle på bal):
Showen var kanonrolig. Jag har inte skrattat så mycket på länge. Skrattade lite åt M också som tyckte det var ännu roligare än jag tror jag :) 2,5 timma höll han på att skoja, driva med folk och sjunga.

Vi var hemma strax innan elva och då mös vi framför tv:n en stund. Antagligen inte så länge för vi vaknade efter någon timma och hade ingen aning om vad vi sett. Kröp ner i sängen och sov länge på söndagsmorgonen.

Jag började dagen med att läsa klart min bok "En shopoholics bekännelser". Hur bra som helst. Nu vill jag se filmen också :) Väckte älskling runt tolv och åt en god frukost på balkongen. Fick fälla upp parasollet då det blev alldeles för varmt.
Sedan låg jag och solade och M satt framför datorn. (Han tycker inte om allt för mycket värme och sol).
Runt tre åkte vi iväg och köpte studentpresenter till syster (kan inte skriva vad här för jag vet att hon är inne här ibland och snokar ;)) och efter det köpte vi tacogrejjer på Maxi och njöt av en mjukglass i solen.

Klockan halvsju hämtade vi M´s mormor och åkte hem till hans mamma och firade morsdag med att spela Bingo. Svärmor vann men inte vi andra fast jag hittade en 50-lapp påvägen så jag var nöjd ändå :)
Påvägen hem stannade vi hos min mamma och jag lämnade en blomma och ett par lotter. Tio kronor vann hon i alla fall.

En bra helg helt enkelt och jag känner på mig att det blir en lika bra vecka....!

Vad har ni för er?

Kärlek


Kommentarer
Postat av: ida

hej vännen!

nope inget jobb idga så jag ska ut i solen NU och njuta förfullt :D du jobbat o står i eller?



puss o kram

2009-06-01 @ 10:56:46
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: anna - live my life.

Ja, gör det :)

Tror det kostar som ett mms.



Har ingen aning om vad som händer idag.

Själv då?

Kramar

2009-06-01 @ 12:18:42
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: ida

sv:ja gud ja de är verkligen värt de, hoppas solen stannar några dagar till då :D ha dock hört att den inte ska komma mer efte ridga /imon ... =/



hur går jobbdagen då?

puss o kram

2009-06-01 @ 15:16:42
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: F R I D A S F O T O - B L O G G ♥

Just nu har jag veckans blogg i min blogg, där alla kan anmäla sej som har en blogg, eller en blogg man tycker är bra. Vad gärna med och delta! :)



Ha en superbra och solig måndag! :D

2009-06-01 @ 17:32:26
URL: http://fridasfoto.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0