Maginfluensa

Hej allihop!
Några undrar säkert vart jag har hållit hus sedan i fredags... Maginfluensa stavas det.

I fredags hade vi underbar tjejkväll för vår underbara Ida med vin, god mat och mängder med härligt skratt.
På lördag var det bakisdag med shopping och jag och Ida åt lunch på Burger King av alla ställen (första gången jag åt där). Fick ta i några fina fynd som ni får se när jag blir bättre.
När vi kom hem på lördag eftermiddag satt jag framför tv:n en stund och tittade på handboll medan Ida stod i köket och gjorde smörgåstårtor.
Vi åt middag och tittade på Körslaget och när det var dags för läggning så började jag känna mig illamående.
Sov någon timma sedan var det dags att springa fram och tillbaka mellan säng och toalett. Så höll det på från halv två fram till åtta. Slapp att spy mer efter det men springa på toaletten av andra andledningar fick jag göra ändå. Nog pratat om det, inte det trevligaste ämnet :)
Låg utslagen hela dagen så släktkalaset som Ida skulle ha hos sig fick flyttas ner till svärföräldrarna.
Jag sov mest hela tiden på söndagen när de var borta.
När de kom hem frågade hon mig om jag inte skulle stanna men då jag inte kunde boka om min biljett var det bara att kämpa sig upp till bilen och bli körd till centralen.
Tågresan hem var en riktig pers, trodde aldrig jag skulle komma hem.
Så sen i söndags när jag kom hem har jag legat i soffan och sängen och inte gjort något alls.
Jag är helt slut. Har börjat kunna äta några tuggor och fått behålla de men jag kan inte vara uppe och gå och sitta upp för länge går inte.
Ikväll är det möte med handbollen som jag skulle behöva gå på men vi får helt enkelt se vad jag orkar med.
Ska försöka få ihop lite mat till min älskling kommer hem för han har vart duktig och lagat dessa två dagar när jag vart hemma från jobbet.
Blir nog hemma imorgon också men jag hoppas kunna jobba ett par timmar på fredag. Annars vet jag inte hur jag ska hinna med mitt jobb denna månad. Suck!

Inte tänka på det nu utan nu ska jag fokusera på att bli frisk.

Långt tråkigt inlägg men nu vet ni hur det står till med mig :)

Ska lägga mig igen för att skriva detta tog nästan kål på mig.

Ta hand om er!

Kärlek

Kommentarer
Postat av: Carina

usch stackare! det var inte magsjuka jim hade i alla fall, han kräktes av majsvällingen på fredan men mådde hur prima som helst, bara lekte på i alla fall efter det så.. Tråkigt att ni fick det! Kul att träffa dig ialla fall :)

2009-01-29 @ 11:20:16
Postat av: Mindy

Godmorgon & krya på dig.kram

2009-01-30 @ 08:59:50
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0