God natt!


Nu ska jag krypa ner i sängen.
Dagen har varit lång men den har gått bättre än förväntat.
Gick hem klockan tolv. Somnade på soffan en stund och sedan diskade, städade och plockade jag undan.
Hämtade syster tre i skolan och klockan fem började träningen med småtjejerna. Den gick bra och både jag och syster fick röra på oss.

Jag har bakat hallonmuffins nu ikväll då det är min vecka att bjuda på fika på jobbet.
Middag blev det tjockpannkaka. Orkade inget annat.
Nu är jag nyduschad och ska sova då jag ska vara hos tandläkaren klockan sju imorgon bitti. Suck!

Dagens höjdpunkt var absolut när underbara moster ringde ikväll.

Du lät lugn och då blev jag lugn. Ett sådant lugn kan ingen spela.
Jag är stolt över dig att du orkar. Orkar fortsätta fram. Jag är glad för de fina kusiner jag har, dina söner, som jag vet finns där för dig.
Snart är jag också hos dig. Bara en vecka kvar. Jag vet att du längtar nästan lika mycket som jag.
Håll ut. Om en vecka ska jag krama dig och ta en del av smärtan.

Jag skulle vilja säga ett par ord till min fina morbror. Hur fin och god du var. Hur älskad du var av oss alla.
Varför tar man inte tillvara på tiden man har tillsammans? Eller gör man det fast man när det är slut tänker, Varför gjorde jag inte mer? Varför talade jag inte om vad jag kände, tänkte?
Men jag tror du vet att vi tyckte om dig.
Sitter och tänker på dig många gånger om dagen. Var det 2006 vi såg senast? Varför går tiden så fort?
Kan jag få spola tillbaka tiden och frysa den. Ta tillvara på kvällen när vi spelade kubb allihop på fotbollsplanen.
Ella låg i vagnen. Jag fick nog en eller flera cider för mycket och du tyckte jag var tokig som hade en glappande mun.
Jag är glad att jag gjorde dig glad.
Såklart skulle jag velat vara hos dig nu men istället får jag leva med alla glada, lyckliga minnen tillsammans med dig.
Du fick vara med på min konfirmation och student. Tack!
Och jag vet att du finns med den dagen jag gifter mig. Jag vet att du kommer skydda din fru och dina söner.
Jag hoppas du träffar mormor. Du kan väl hälsa från mig. Vi kommer ju alla tre ses en dag. Det kanske dröjer ett tag, förhoppningsvis ett bra tag då någon måste hålla ställningarna här nere när du gick till andra sidan.

Det får räcka för ikväll. Jag kan nog hålla på hur länge som helst annars.

Ni finns i mina tankar och i mitt hjärta - Föralltid!

Kommentarer
Postat av: Michael

kyss sötnos

2009-02-19 @ 22:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0