30 december

Näst sista dagen på 2009.
Sovmorgon tog vi oss båda två, jag till tio och M fram till efter tolv. Han har svårt att sova på nätterna då han tänker för mycket så lika bra att låta honom sova en stund. Han blir så grinig annars ;)

Medan M satt framför datorn och jobbade på sina idéer så pratade jag med Johanna och bestämde en del inför nyårsafton. Vi ska vara hos henne och Jonas på Björkö och äta en god trerätters middag och sedan blir det nyårsfest hos deras vänner. Klockan 00 blir det fyrverkerier nere i hamnen. Sedan sover vi kvar hos dem. Blir nog riktigt bra det här. Har lovat mig själv att ta det lugnt med vinet bara. :)

När planerna var färdiga åkte vi iväg till systemet i hopp om att det skulle vara midra folk än på nyårsafton men oj vad fel vi hade. Bilar överallt och människor som går rakt ut med sina barn. När vi väl kom in på systemet så var det ordentligt utplockat men vi fick tag på ungefär det vi skulle ha i alla fall.
Åkte hem och lämnade av alkoholen och fortsatte in till stan för en middag på Paprika och sedan ett biobesök.
Vi såg sista filmen av Stieg Larsson triologin, Luftslottet som sprängdes. Bra såklart men lite lång och seg är min åsikt. Första filmen var helt klart bäst enligt mig.

När vi kom hem la vi oss på soffan och såg So you think you can dance. Jag var så trött efter så jag gick och la mig men M ville sitta vid datorn en stund till. Hittade honom där klockan två. Vet inte riktigt när han kom och kröp ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0