Wonderful weekend

Fredag: Slutade redan klockan tolv för att hinna mysa med syster innan hon åkte tillbaka till Tjörn klockan tre. Vi var på Cervera med mamma och pappa där de bestälde en lampa och jag köpte whiskeyglas till M. Sedan släppte mamma och pappa oss på torget där vi kikade lite men inte hittade något. Sedan blev vi sugna på fika så vi gick ner på Hemköp och handlade med oss massvis med gott hem som vi sedan intog i en solig trädgård.
Kvart i tre släppte jag och pappa av syster på centralen och sedan njöt jag lite till av solen hos mamma och pappa innan M hämtade upp mig och körde hemåt.
Loggade in på datorn en snabbis för att kolla mejlen och då kom Ida in och berättade att hon beställt biljetter till mig. Så 1-4 oktober kommer jag ha en myshelg uppe hos henne i Stockholm. Åh jag är så himla lycklig att jag har henne. Världens bästa vän.

Gick runt i ett lyckorus och kvällen blev sedan ännu bättre med resturangbesök och bio tillsammans med M, Johanna och Jonas. Kvällen avlsutades med ett par skrattanfall :)

Lördag: Upp tidigt för en god frukost och sedan träning med handbollstjejerna klockan tio till halv tolv. Gick hur bra som helst och jag fick mig allt en go träning jag också.
En promenad hem och för en dusch och sedan intog jag och M soffan för filmmys. Såg Wallander - Cellisten. En av de bättre faktiskt. Klockan tre ringde Cervera i Sisjön och berättade att mammas och pappas lampa hade kommit så jag tog bilen och körde bort och hämtade den åt dem då båda jobbade sent. Var inne en sväng på Rusta också och köpte en ny matta till köket. När jag kom hem skurade jag köksfönstrena, satte upp nya gardiner, nya blommor, strök en duk till köksbordet och satte färska rosor i en stor vas. Så fint blev det. Får nog ta och visa er en bild ikväll om jag kommer ihåg :)
När klockan närmade sig halv sex ringde pappa och frågade om vi skulle ta en promenad med Bamse och självklart ville jag ut och röra på mig i det fina vädret. Två timmar senare var jag tillbaka hemma och fortsatte med städningen en stund. Sedan blev det soffan resten av kvällen. Hann kolla på både Bröllopsduellen och En shopoholics bekännelser. Riktiga tjejfilmer.
Halv två kom M hem från killkväll och kröp ner brevid mig.

Söndag: En promenad som avslutades med lite solning ute hos mamma gjorde morgonen fulländad. När jag kom hem blev det lite frukost och sedan iväg på säsongens första match för 97-tjejerna. Tyvärr förlorade vi mot Baltichov med 20-13. Vi var aningen för snälla i försvaret.
När jag kom hem bestämde M att han var sugen på tacos så vi körde iväg till Ica Maxi och handlade massor med gott. Väl hemma igen blev det en skön dusch och lite vila i soffan och sedan var det dags att gå och rösta i kyrkovalet. Bara 11% av svenska befolkningen som röstade. Men jag var en av dem :)
Kvällen spenderades i soffan med god mat och massa mys. En helt perfekt söndag med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja, dansar street^^ Riktigt kul^^ Åh vad härligt det låter! Kram

2009-09-21 @ 11:08:41
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/
Postat av: anna - live my life.

Ååååh, lyx!! Vill också :(

Vad såg ni för bio i fredags?

2009-09-21 @ 11:14:27
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: anna - live my life.

Måste se den :)

Alla pratar så gott om den.



Vad kul för dig att ha något att se fram emot och speciellt att du ska få träffa din vän.



Puss

2009-09-21 @ 11:20:40
URL: http://bonta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0