Måndag

God morgon mina vänner!

Måndag och ny vecka. Betyder nya tag :) Solen lyser så de gör det allt lite lättare.

Har dessutom haft en helt underbar helg. Började med en god middag och mys framför tv:n tillsammans med mamma och pappa på fredagen. Sov gott och började dagen men en långpromenad med Bamse. En lång dusch senare pussade jag på min M och vi tog en sväng förbi Frölunda Torg. M köpte present till Daniel som hade kalas på kvällen och jag köpte en klänning att ha på middagen när vi kommer ner till Malaga och en stor, go, stickad kofta men en liten polokrage. Båda från H&M. När vi kom hem åt vi lite lunch och sedan gjorde jag mig ordning för att hämta upp Erica i Högsbo. Vi hann prata om allt mellan himmel och jord, speciellt bäbisprat då hon blir mamma om 7 veckor, innan vi var framma i Trollhättan och Cattis.
Kände oss lite sugna på shopping så vi styrde bilen mot Överby. Vilket centum, tre byggnader. Jag var i himmelriket :) Köpte ett nytt skärp och ett linne från Gina Tricot. Tror det får vara lite shoppingförbud för mig igen.
Trötta och hungriga gick vi in på Ica Maxi och handlade det sista till Tacomiddagen. Godis blev det också natruligtvis :).
Hemma hos Catrine fick jag en liten rundtur medan Erica gick på toaletten för typ femte gång ;). Jättefin lägenhet. En tvåa på nästan 60 kvm med fin balkong mot skogen.
Kvällen bestod sedan av underbart god mat, massvis med godis och minnen och lite spel. Vi skrattade gott många gånger när vi spelade Galen Panna.
När klockan närmade sig tolv var vi alla glada men trötta och vi styrde bilen tillbaka mot Göteborg. Släppte av Erica hemma och sedan åkte jag hem till mina föräldrar och somnade snabbt och väldigt nöjd över dagen.

Jag tillsammans med två fina flickor, Erica och Catrine
Vaknade tidigt på söndagsmorgonen trots sen hemkomst. Hem till lägenheten och börja städa. När klockan blev halv ett tog jag en promenad tillsammans med mamma till hennes jobb och där blev det lite solning. Så skönt. Kände mig lite piggare efteråt så det blev en promenad hem och städa lite till. Mitt i allt ringde M och ville bli hämtad från Daniel så de var bara att hoppa in i bilen och köra till Munkebäck. Efter det blev det mera städ, lite slapp framför Tv:n, en löprunda, lång skön dusch, matlagning, kycklinglasagne med sallad och sedan slapp i soffan med massor av tända ljus. Det gör mig lugn :)

Nu bev det sådan där lång jobbig text som ingen kommer orka läsa men jag ville skriva av mig lite och då det är min blogg så gör jag det. Så att jag kan gå tillbaka och minnas alla fina stunder.

Var det förresten någon som såg filmen som var baserad på Mari Jungstedts bok? Kommisarien och havet.
Vad tyckte ni?
Själv måste jag säga att det var en okej handling och ett par bra svenska skådespelare men de tyska skådespelarna som var dubbade. Nej de var ingen hit. De som var rösterna lät dessutom helt ointresserade.
Kul var dock att Inger Nilsson (Pippi Långstrump) var med. Har aldrig sett henne i något annat än Pippi.

Nä nu får det räcka. Snart är det dags för förmiddagsfika och måndagsmöte.

Njut dagen!


Kommentarer
Postat av: Linda

Låter som en riktigt lyckad helg i mina öron(ögon) :P:)



Ja vi måste göra det! Vart ju inge gbg för oss i somras,den gick för fort :S



Puss

2009-09-14 @ 10:47:14
URL: http://lendaa.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Kokt fisk är ju underskattat, kör på det :)

Åh ska ni utomlands nu? Gud va härligt!

Puss

2009-09-14 @ 11:25:17
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Linda

Jo den vart också mysig :)



Ja,och när blir det då om man får fråga? :)



Puss

2009-09-14 @ 11:29:43
URL: http://lendaa.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Jaha, jag trodde att det var du och M som skulle iväg. Men skönt att komma bort :) malaga är nog fint.

Puss

2009-09-14 @ 11:46:43
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Ja du får njuta när du är iväg iaf så får vi se sen om ni kommer iväg ni två också :)

Puss

2009-09-14 @ 13:36:08
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: anna - live my life.

Jag försöker :)

Kramar

2009-09-14 @ 15:26:38
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: anna - live my life.

Det är ju jättebra träning :)

Vad ska du hitta på efter jobbet?

Kram!

2009-09-14 @ 16:34:48
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: CaTTis

För en gång skull orkade jag läsa hela texten! Kanske hade de o göra med att det handlade om det vi hade gjort...=P



Ja,. jag såg den filmen... Usch vilken då¨lig dubbning! Dock har jag hört sååå mkt bra om böckerna, så jag blir ändå lite nyfiken på dem! Men de hade ändrat så mkt och jag förstår inte att de svenska skådespelarena gick med på en sån här dålig film?! Fast de kanske syntes först efteråt när de la på dubbningen! För de är ju sjukt många bra svenska skådespelare! =) Kram

2009-09-14 @ 17:14:18
URL: http://cataztrof.blogg.se/
Postat av: Carina

skaffat en ny öppen blogg ;) if u like 2 read ;)



hihi ä du shoopaholic? ;)

2009-09-14 @ 20:21:02
URL: http://jimotheosmamma.blogspot.com/
Postat av: anna - live my life.

Visst är den fin :D



Vad duktig du är, gick det bra att springa då? Vad vart det för middag? Jag körde körlektion och sen hem och laga mat och tvätta :)



Idag blir det jobb till 17, sen hem och byta om och sen ska jag gå på ett pass. Du?



Kramar

2009-09-15 @ 09:11:04
URL: http://bonta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0