Fredag

Veckans bästa dag mina vänner :)
Det firar jag genom att bjuda pappa min på en god middag. Blir fläskfilé i creme fresh och rödlök. Till det blir det antagligen bakad potatis. Just nu är jag sugen på det i alla fall. Kan ju ändras under dagen såklart.

Imorse fick jag förmånen att ha bilen. Händer inte alltför ofta då M har längre till jobbet men idag ska han iväg och leka Fångarna på Fortet och gå på spa tillsammans med arbetskamraterna. Så det blir ingen promenad hem från jobbet utan jag får köra lite bil. Funderar på att ta en sväng förbi Frölunda Torg och se om jag hittar något kul. Får se lite hur länge jag jobbar.
Runt fem ska jag hem till mamma och pappa och hämta Bamse och gå en härlig promenad med honom då båda jobbar och jag tror faktiskt att det blir en runda förbi mammas jobb. De har solarium i källaren nämligen. Jag vet att man inte ska men vi ska till Malaga om två veckor och då har jag ingen lust att vara helt kritvit. Jag var banne mig mer brun innan semestern än efter.
Efter 30 underbara minuter hämtar jag Bamse på mammas avdelning och tar en promenad hemåt och handlar ingridienser till maten samtidigt för när jag är hemma igen är det nog lagom att börja med middagen.
Klockan åtta börjar ännu ett avsnitt av Doodidoo och det tänker jag absolut inte missa då min favorit Claes Malmberg är med :) Sedan får vi se vad kvällen erbjuder. Blir nog att jag stannar kvar över natten för att strosa hem själv i mörkret låter inte särskillt lockande. Inte en stor tom säng heller.

Igår: Det blev en riktigt träningsdag igår. Först en promenad på 45 minuter från jobbet och hem till mamma och pappa. Sedan handbollsträning med småtöserna i en och en halv timma och sist men inte minst en löprunda på ungefär 30 minuter.
Mellan promenad och handboll fick jag avnjuta pappas underbara fiskgratäng och efter löprundan blev det en nyplockat äpple från mammas och pappas grannes trädgård.
Hann alltså inte med att se Idol igår. Var det några guldkorn som kom fram igår? Ida du borde ha stenkoll?!
Började kika lite på Nöjespokalen på femma och det var ganska skoj men jag orkade inte hålla ögonen öppna längre än till halv elva sedan slöt jag mina bruna och somnade gott.


Kommentarer
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Ja, hoppas du får en mysig eftermiddag/kväll :)

Puss

2009-09-11 @ 11:31:21
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: marie

Hej vännen!

ja, vi får väl försöka tänka på det båda två.

låte som du har en fullspäckad dag idag. jag är hemma och är ledig i dag och det är riktigt skönt.

sen blir det middag med bästa vännen ikväll.



kramar

2009-09-11 @ 12:46:01
URL: http://mariejohansson74.blogg.se/
Postat av: ida

Hjärtat, kolla min blogg så får du se ett riktigt guldkorn från igår! :) Mariette Hansson! Grym!! :)



Missar du idol ikväll med då eftersom du ska se Dobidoo??



Puss

2009-09-11 @ 13:15:19
URL: http://wiberg.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag vill också ha den maten..börjar ju dräggla här :)

2009-09-11 @ 18:14:46
URL: http://lendaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0