Veckans bästa dag tillsammans med världens bästa syster


Andra halvan av fredagen blev himla bra. Den började med att jag svängde förbi hemma hos mig för att hämta lite saker. Myskläder för kvällen, sportoverallen till matchen på lördag, kläder för shopping i Ullared och så en himla massa matlådor som tillhör mamma och pappa.

Körde förbi hemma hos familjen och dumpade av sakerna och tog med mig syster istället. Blev en sväng till 421:an där vi kikade lite i affärer men var duktiga och köpte INGENTING. Jo nu ljuger jag, vi köpte två dvd-filmer åt pappa i farsdagspresent. Och lite godis också påväg hem.

I regnet tog vi sedan en promenad med Bamse. Cirka en timma efter var vi blöta och trötta.
Passade utmärkt att pappa kom alldeles efter oss och att middagen var färdig. Mamma bjöd på "rostas" (kött) med potatisgratäng. Till blev det varma småbaguetter. Mums. Vi pratade en massa under middagen så vi glömde alldeles bort starten av Doobidoo men resten såg vi. Efter det blev det Skavlan med jag och syster var så trötta att vi somnade i varsitt hörn av soffan. Syster vaknade först och sa åt mig att bädda så vi kunde lägga oss. Sov inne på golvet i systers gamla rum och hon i sängen. Kändes precis som förr. Var jättemysigt och jag kände mig som tio år igen :) När vi väl kommit i säng så kunde jag förstås inte somna så jag gick upp och kikade på Idolutröstningen. Så himla gott att Rabih äntligen åkte ut. Jag har aldrig tyckt om hans röst. Kan dock hålla med dem på jobbet som tyckte att Eddie var sämre. Kanske är det hans tur att åka hem nästa vecka..

När Idol var slut kröp jag till sängs igen och jag hann inte prata många ord med syster innan vi båda somnade.


Kommentarer
Postat av: anna - live my life.

Det låter som en bra frukost :)

Ost är väl ganska fett men det är ju inte så att du har tjugo bitar på varje macka så det är absolut ingen fara :)

2009-11-09 @ 11:18:45
URL: http://bonta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0