Ullaredsshopping, hamburgare och förlust


Jag och älskade Ida i somras.

Lördagsmorgonen startade redan klockan sju. Både jag och syster var trötta men vi kunde inte alls somna om så vi valde att gå upp efter att ha legat och kramats och pratat en stund.
Till frukost blev det frallor och yougurt.
Klockan åtta hade vi hunnit plocka undan efter oss, tvättat håret, borstat tänderna och plocka ihop det vi skulle ha med oss. Jag hann till och med att sminka mig.
Syster valde att köra ner till Ullared och det tyckte jag var hur skönt som helst. Vi stannade och tankade och sedan körde vi ner på cirka en timma.
När vi kom fram var det ganska tomt med bilar så vi blev hur glada som helst. Den glädjen togs ifrån oss ganska snart när vi såg att det fattades kundvagnar över allt. Sedan kom nästa chock. En kö som slingrade sig genom halva Ullared typ. Bara att ställa sig där. Jag kom på den briljanta idén att vi kunde ta affärena ute så länge, en och en då såklart för en var ju tvungen att stå i kön men då upptäckte vi att de inte öppnade förrän tio. Kön sniglade sig fram så klockan tio sprang jag runt och kikade lite i butikerna. Hittade ett par svarta boats (stavas?). Sedan blev det lite gott handlat på Göteborgskex åt både mig och syster. När jag kom tillbaka till kön hade syster kommit en bra bit men frös ganska mycket så jag gick bort till Pressbyrån och köpte varm choklad.

Efter två timmar var vi inne på Gekås och kunde börja vår shopping. Men det var inte lätt ska jag tala om. Det var kundvagnar och människor överallt. Trodde ett tag att vi skulle bli galna. Hittade en hel del smått och gott men några julklappar blev det inte. Får se om det blir en sväng till ner i år. Isåfall blir det en dag mitt i veckan när alla andra jobbar.
Träffade i alla fall Ida där inne och det var ju det som var lite meningen med hela resan ner. Hon plus ett X antal tjejer till var nere hela helgen för att shoppa, äta god mat och umgås. Var himla mysigt att kramas och klappa lite på magen. Som förresten är ganska stor nu då hon gick in i vecka 33 igår. Tänk snart är det en liten bäbis till här i världen :)

Klockan tre var vi helt slut så då körde vi mot Göteborg igen. Då syster skulle med bussen som gick 16,40 blev det bara ett snabbstopp på Mcdonalds för en hamburgare. Vi hann med god marginal och jag hjälpte henne på med alla påsar och väskor.

Själv körde jag sedan vidare mot Partille och Sävehoshallen för en 97-match med flickorna.
De gjorde en bra match trots sen lördag kväll och ett år äldre tjejer. Resultatet blev 16-8 till Sävehof.

På vägen hem hämtade jag upp M och Pontus. Pontus släppte vi av på centralen och vi körde hemåt och gjorde oss en pizza med köttfärs, räkor och skinka på. Sedan låg jag i soffan resten av kvällen. Rörde mig inte ur fläcken förrän M väckte mig halv tolv och jag förflyttade mig till sängen.

Kommentarer
Postat av: anna - live my life.

Fullt upp i helgen ser jag :)



Idag blir det jobb till 17, sen ska jag träna bodypump. Själv då?

2009-11-09 @ 13:36:08
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: ida

åh fyfasen vilken jobbig ullaredsdag haha. emn de är ju så de är därnere :P



heja oss nu, nu kör vi ! :)

2009-11-09 @ 15:18:59
URL: http://idapida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0