Söndagsmys

Blev en fin söndag.

Dagen började tidigt för min del.
När klockan var halv elva hade jag så tråkigt så jag kröp ner hos M och väckte honom. Blev mys en stund innan jag ringde bort till mamma och frågade om vi skulle ta en shoppingtur.
Både mamma och pappa var sugna så de kom och hämtade upp mig halv tolv och bilen styrde ner mot Kungsmässan. Jag shoppade mest som vanligt men det blev inte så mycket som det brukar bli. Ett par jeans och en ny klänning som jag tänkt ha på julfesten med jobbet 5 december.
Hittade en Didricksson jacka som jag blev kär i men den fanns tyvärr inte i min storlek varken på Kungsmässan eller 421:an.

När vi kom hem på eftermiddag tog jag och pappa oss en promenad med Bamse medan mamma var hemma och började med middagen. Stek med brunsås och potatis. Mums!

Efter maten växlade vi mellan att kika handboll på tv och lyssna på fotbollen på radion. Jäkla skit att IFK förlorade men jag är inte särskilt förvånad. Tyvärr.

Då de var allahelgonahelgen bestämde jag att jag ville gå till kyrkan och pappa ville också följa med.
Vilken fin gudtjänst det var. De läste upp alla som gått bort from oktober förra året och det sjöngs och spelades fina psalmer. Lugnet inföll sig i både kropp och själ. Tände ljus för mormor, farfar och morbror.

På vägen hem fick jag och pappa en fin pratstund. Jag älskar dig pappa!

Kvällen slutade hemma i soffan framför Vem kan slå Filip och Fredrik tillsammans med M och en räksmörgås.
Somnade gott i M´s famn. Behöver jag säga att jag sovit som en prinsessa i natt?!


Kommentarer
Postat av: Frida

:) jag jobbar dessvärre imorgon också, men tiden går fortare då som tur är! hoppas du får en fin dag.

Puss

2009-11-02 @ 08:37:24
URL: http://tgif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0