En lördag som började bra och slutade sängliggandes

Vaknade av klockan strax efter åtta, trött och med en ond arm. Tog mig ur sängen för en dusch för att piggna till och åt lite frukost för magens skull.
Promenerade bort mot handbollshallen för samling halv tio. Halv elva drog matchen igång och det blev verkligen spännande. Ett par mål upp och ner hela tiden. Matchen slutade 17-17 och vi fick ett poäng med oss i alla fall.
Promenad hem igen och Helén kom upp för att säga hej och låna ett Lisebergskort.

Runt tolv började jag känna mig hängig så tog mig lite lunch och la mig i soffan och somnade ett par minuter.
Syster ringde klockan ett och ville åka till Allum och då jag inte köpt någon present så sa jag självklart ja.
Hämtade upp henne och farmor och vi körde iväg. Kom på att det nog var bättre om syster körde som var mycket piggare så vi bytte på macken och körde sedan mot Partille.
Lovade mig själv att inte köpa något men hittade ett par leggings som jag letat efter såå länge så jag var bara tvungen. Syster valde en poloklänning och hårband från H&M så det blev hennes present. En nöjd lillasyster gör en nöjd storasyster :)
Två timmar senare var vi trötta alla tre så vi hämtade upp M och körde hem till mamma och pappa och blev bjudna på en god middag.
Tillbringade resten av eftermiddagen/kvällen på syster säng under en filt. Jäkla vaccin.

Kom upp en stund för fika och presenter såklart men efter en halvtimma var det dags för sängen igen.

Ingen rolig andra halva av lördagen men huvudsaken är att syster var nöjd med paketen. Hon börjar bli stor nu, 19 år på tisdag. Tiden går fort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0