En fin fredag med en fin vän

Jag började som sagt min fredag med sovmorgon. Tog ledigt hela dagen för en lugn och skön dag.
Plockade lite här hemma på morgonen och klockan elva körde jag ut till Tjörn för att hämta hem syster och farmor. Vi var hemma strax innan tre och då hämtade vi M på jobbet, släppte av farmor på Frölunda Torg och åkte vidare mot vårdcentralen för att ta svinsprutan. Trodde det skulle vara många där men det var bara en liten flicka innan det blev vår tur. Jag och syster fick gå in tillsammans och vi var så nervösa att vi bara slrattade åt varandra. Dessutom så pratade sjuksyster i telefon under tiden så det kändes inte helt hundra men det gick bra. Sticket kändes väl som ett vanligt stick och jag kände inte så mycket mer. Var lite kaxig ute i väntrummet att det här är väl inget medan M hade lite ont och kände av sticket. Efter en kvart fick vi åka, M släppte av sig själv hemma och jag och syster åkte för att hämta upp farmor och handla lite mat på Ica Maxi. Blev varsin korv också då vi var lite hungriga.
Släppte av farmor och syster hemma hos mamma och fortsatte sedan hem till mig för lite mer städning och matlagning. Mitt i pajdegsbakningen ringde svärfar men då M inte var hemma pratade vi i en halvtimma. Fint.
Klockan sju kom Viktoria på besök och vi hade verkligen en himla fin kväll. Jag bjöd på Tacopaj med tacochips och Viktoria hade med sig godis till efterrätt :) Ett par bitar slank ner.
Fick lite ont i armen under kvällen men tänkte inte så mycket på det. Viktoria åkte hem runt halv tolv då jag låg och halv sov i soffan och hon hade en bit att åka hem.
Fick sova ensam då M var på killkalas men det gick hur bra som helst.

Det är kul med matlagning.

Tacopaj på gång.

Middagen är serverad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0