Adventshelgen

Vilken bra helg jag haft. Visst har den gått alldeles för fort men jag har hunnit med mycket :)

Fredagen började med röjar tag på kontoret. Jag och D åkte till Toppen med massvos med skräp, slängde soppor och kartonger och städade. M och M var på Ikea och köpte lite fina saker. Det blev två julstjärnor med fina krukor, fruktfat, två nya lampor, dukar till borden, två värmeljushållare och en stor kruka åt vår växt som vi lyckas väcka från de döda. Börjar verkligen få fint här nu :) Och alla stakar är förstås uppe nu när vi nått advent.
Efter allt slit på kontoret åkte jag och hämtade min M och vi tog oss en sväng på Media Markt. Sedan var det hem och börja julstäda lite medan M drog iväg på NitroDive spelning.
Klockan åtta körde jag bort mot 421:an där jag mötte upp Helén för lite matshopping och sedan åkte vi hem till henne och åt god mat. Rostbiff, klyftpotatis och sås. Mums.
Hamnade framför Idol och vi tyckte båda två att det var tråkigt att Mariette åkte ut. Hon är speciell och grym :)
Kvällen slutade halv tolv då båda var trötta och Helén skulle iväg och hämta upp sambon.
När jag kom hem kände jag för lite filmmys och satte på PS I love you men jag somnade efter ett par minuter så stängde av filmen och la mig i goa sängen istället. Vaknade i natten när M kom hem och var pratsjuk men jag hade gott somnad om mitt i en mening.

Vaknade av klockan på lördagen. Ville verkligen inte gå upp men är man tränare så är man. Klockan tio var jag i handbollshallen och klockan tolv var jag påväg därifrån. M var duktig och tog tvätten själv. Han är verkligen en klippa.
För mig blev det städ med allt vad det innebär från tolv till fyra då vi åkte bort till Rusta och köpte hem lite mer julpynt. Sedan ville jag åka bort till Media Markt för att kika på en systemkamera och dessutom var Lotta Engberg där och sjöng ett par jullåtar och signerade sin nya julskiva :) Vet att jag kommer få den av M i julklapp med autograf men jag försöker glömma :)
Träffade på en toktrevlig försäljare där som hjälpte mig i kameradjungeln så nu är jag en systemkamera rikare och jättenöjd :) Ville ha en enkel för hemmabruk så jag fick en för ca 3600:- Perfekt. Den kommer invigas i helgen hos Ida så hädanefter kommer jag nog bli bättre på att visa er bilder från mina äventyr. Annars får ni skälla på mig.
Till middag blev det fläskfilé med bakpotatis ála M, hur gott som helst. Mamma och pappa kikade förbi och av dem fick jag EMD´s julskiva. Tack.
Resten av kvällen spenderades i soffan framför Robinson och Beck.

På söndagen blev det ännu mer städ så nu strålar vårt hem och julen börjar närma sig allt mer.
Åt en god frukost tillsammans med prinsen och tände såklart det första ljuset i adventsljusstaken.
Klockan fyra var vi bjudna på middag hos mor och far och det var supergott som vanligt. Pappa och jag bestämde oss för att gå till kyrkan men innan det hann jag och mamma bygga upp ett fint tomtelandskap med en del av alla hennes Rolf Berg tomtar. Tror hon har runt 130 stycken nu. Ska visa er en dag. De är verkligen tokiga i tomtarna :)
Kvällen spenderade jag med M framför Vem kan slå Filip och Fredrik och sedan var det en trött Charlotte som stupade i säng runt halv elva för en nya arbetsvecka. 

Kommentarer
Postat av: Frida

Tack så mycket :)

Kram

2009-11-30 @ 12:13:45
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: anna

Ja :) http://www.blektanderna.se/



Krams

2009-11-30 @ 12:23:50
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack, kände också det :P

Jadu, det blir lite blandat, bakning, fika med vännerna, bio med J och slappande, salig blandning. Sj då?

KRAM

2009-11-30 @ 12:45:31
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: anna

Ja, det hoppas jag också :D

Ska ta före och efter bilder, så får vi se om jag vågar lägga ut dom på bloggen, hehe..

2009-11-30 @ 12:57:54
URL: http://bonta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0