19 november

Hans-Michael Zewebrand
Vill börja detta inlägg med att gratta min fina favoritkusin på hans 31-årsdag. Grattis!

Blev en lång promenad hem igår. Tog längre tid än vanligt då det nästan blåste storm. Trodde ett par gånger att jag skulle blåsa bort. Dessutom regnade det hur mycket som helst och då det blåste gjorde regnet riktigt ont när det slog upp i ansiktet. Paraplyt blåste sönder efter ett par minuter så det fick jag slänga i närmaste papperskorg.
Ni kan tänka er att det var en dränkt Charlotte som kom hem på eftermiddagen. Slängde av mig de blöta kläderna, hängde upp dem på tork, tände ljus över allt och hällde sedan upp ett varmt bad och la mig där en stund för att tina upp. Återfick värmen, tog på mig mjukisbyxorna, stor kofta och ett par raggsockar och satte mig i soffan med datorn i knät och julmusik i bakgrunden. Vilken stämning jag fick. Jag vet att det är liite tidigt ännu men jag kunde inte låta bli.
Äntligen har jag fått gjort i ordning ett album med kort som jag ska framkalla till mammas julklapp. Nu ska jag göra ett åt farmor också och sedan skicka iväg dem för framkallning. Måste sätta lite fart, julen närmar sig med stormsteg.

När M kom hem bar vi ner tvätten till tvättstugan och satte på de första tre maskinerna. Sedan blev det matlagning och mys i soffan. Klockan sju var det dags för tre nya maskiner och efter det rörde jag mig inte från soffan en enda gång. M var duktig och hämtade upp tvätten och gjorde ordning den. Dessutom var han ute på en joggingrunda. Min duktiga älskling.

Ikväll smygfirar vi helg med att mysa ihop i biomörkret. Både han och jag har andra planer för imorgon så vi ses inte igen förrän på lördag.

Till helgen kommer dessutom syster min hem och jag längtar redan!

Hur ser er torsdag ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0