Måndag

Hej mina hjärtan!
Ledsen för dålig uppdatering i helgen men jag har prioriterat tid med kusin och familj.
Man behöver lugna helger med sina nära ibland. Inte orkat starta upp datorn alls faktiskt.
Det är inte ofta den är på när inte min M är hemma. Och denna helgen var det dags för jägarmässa i Jönköping för hans del så honom körde jag ner till Centralstationen halv sex i lördags. Var hemma strax efter sex men kunde inte somna om så la mig och kikade på onsdagens Grey´s. Klockan åtta var det dags för tvätt och det sysselsatte jag mig med fram till klockan tolv. Hann se Wallander - Hämden mellan :) Såå bra!
Klockan ett hämtade jag Bamse hos föräldrarna och tog mig en promenad på två timmar. Helt underbart väder var det så Bamse fick bada när vi kom ner till Tippen. Synd att jag inte hade med mig kameran för vilken syn alltså. Han rullade runt i vattnet som en tok och var mer under än över vattenytan.
Påväg hem mötte vi mamma som kom från jobbet. Väl hemma åt jag lite lunch och sedan satt vi bara och pratade.
Halv sex blev det middag med pappa och klockan åtta kom kusinen hem från en lång basket dag. Såg Babben och Co och spelade sedan Buzz fram till elva. Jag vann inte en enda gång :) Lite sur blev jag allt för jag tycker inte om att förlora.
Sov över och på söndagen tog jag mig en promenad hem för frukost och dusch.
Tjugo över tolv hämtade vi syster på Centralen och åkte vidare till Allum, IKEA, Chilli, Elgiganten, Sport Outlet och Ica.

Till middag blev det köttfärssås och ris och till efterrätt gjorde pappa en god rabarberpaj. Mums!
Helgen har bestått av alldeles för mycket gott så idag börjar mitt lite nyttigare liv. I alla fall på veckodagarna. Kommer få sockersjuka annars ju.

Idag är det jobb igen. Jag och älskling kommer jobba mycket denna veckan har vi bestämt. Jag jobbar ju bara två dagar nästa vecka så jag passar på att göra så mycket som möjligt nu när M ändå har så mycket på jobbet.
I eftermiddag blir det en sväng förbi kuratorn. Känns skönt att komma dit efter helgen.
Efter det blir det middag med älskling, lite mys kanske och sedan i säng med en bok :) Kanske jag tar mig ett bad också. Var längesedan nu.

Har blivit mycket shopping i helgen men tänkte att jag gör ett eget inlägg om det. Sedan ska jag fota också. Känns som bloggen blivit lite tråkig igen med inte så mycket bilder. Bara mycket text. Inte lika skoj och jobbigt att läsa.

Så bäst att sluta nu och börja jobba :)

Vad gör ni idag?

Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0