Måndag

Ny vecka, ny dag, nya möjligheter. Visst är det så det sägs om måndagar?
Ny dag betyder ny arbetsvecka för mig och det känns inte allt för roligt just nu. Har kommit in i en svacka där det inte känns så bra på jobbet och jag gillar det inte. För jag älskar mina arbetskamrater och mina arbetstider.
Får helt enkelt stå ut till de ger med sig och blir roligt igen. För det brukar det göra.
Vill bara ha fullt upp att göra igen.

God morgon vänner!

Gnällde av mig lite så ni behöver inte läsa de som står längst upp idag :)
Dimma ute.

På jobbet ser man knappt skorstenen på andra sidan gatan. Knäppt.
Igår hade vi en underbar söndag med massor med sol och varmt.
Efter stan med Malin var jag hemma hos mamma och pappa och satt på uteplatsen och solade. Hur gott som helst.
När klockan drog sig mot fem tog jag och pappa oss en promenad bort till mig och satte upp lite saker. De läste ni nog om igår förresten.

Sen bakade jag en kaka, typ sockerkaka med massor med hallon i, hallonkaka :)

Strax innan åtta hör jag nyckeln i låset och in kommer älskling. Så glad jag blev av att se honom.
Vi tog en dusch och sedan åt vi glass och nybakad kaka framför Wipeout. Vilket roligt program :)
Efter det blev det Beck men vi såg inte hela då båda somnade.

I säng och upp imorse för att åka till jobbet.

I eftermiddag, redan klockan tre faktiskt, ska jag vara hos kuratorn. Gott med en kort arbetsdag.
Efter det blir det en promenad hem för att städa. Det ska dammsugas, damma och skura i badrummet.

När M kommer hem ska vi tydligen ut på en springtur och till middag ville han ha pastasallad. Oj vad vi ska vara duktiga nu.
Hur tror ni det går? Jag ger det ett par dagar sedan är vi soffpotatisar igen :) Nej denna gången ska vi kämpa tillsammans. Ska allt tvinga honom till lite situps och armhävningar också. Hihi! Det finns nog en lite djävul inom mig :)


Nu ska jag sätta igång med dagens arbete.

Vad gör ni idag?

Kärlek

Kommentarer
Postat av: Elena

SV: jo det är bra tack =) Självdå? :D

2009-03-16 @ 08:42:47
URL: http://elenasobrino.blogg.se/
Postat av: Mia

Underbar dimmig bild där :) Hoppas du får en fin vecka!

2009-03-16 @ 09:36:54
URL: http://thelifeofmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0