Ingen bil = En förvirrad Charlotte

Ja så nu var man utan bil. Hur klarar man sig utan den?!
Tog körkort 2005 och har haft bil ända sen dess. Kört i stort sett varje dag. M tog körkort i december förra året men när han haft bilen så har han kört mig till jobbet så har jag gått hem.
Men igår gick bilen sönder så imorse var det en förvirrad Charlotte som undrade hur hon skulle ta sig ändå till jobbet.
Som tur är har jag en syster som är underbar och ställde upp och körde mig hit trots att hon hade sovmorgon.

Märkte igår morse att det rök lite från bilen men jag trodde bara det var från framlyktan för jag såg att den var full med vatten.
När jag sedan skulle köra till Frölunda Torg igår för att köpa vin så rök det som aldrig förr när jag hade parkerat. Kom från huven och jag fick panik, tänkte nu exploderar den. Ringer pappa hystersik!
Pappa: Låt den stå medans du handlar och sedan kör du den hit.

Gjorde som han sa och på den lilla biten det är från Frölunda Torg och hem rök den hur mycket som helst.
Pappa och grannen gick igenom den medan jag sprang bort till träningen med nycklarna.

Det är nog så att det är en slang som det gått hål på, ja jag fattade inte så mycket men pappa har i alla fall lovat att han ska försöka fixa det under dagen för att vi ska slippa lämna in den. Men det är nog bäst att vi gör det ändå så vi vet om det är någon idé att besiktiga den i april. Jag menar det är en 92:a och jag har haft den i fyra år nu. Kanske det är dags att köpa en ny?!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Tack detsamma sötnos!

Keligt med bilen :(

2009-03-20 @ 09:12:20
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: CaTTis

Usch da... det är så jobbigt när bilen inte är där man tror att den alltid skall vara. Det är sjukt vad man litar på att bilen håller sig i livet...=P



Vi tröttnade så mkt på begagnade bilar för ca ett år sedan o investrade i en ny! Den går som en pärla! och de är helt underbart att slippa alla jävvla smågrejer som blir pengar hit o pengar dit hela tiden! Det är nästan värt att sattsa på en lite dyrare och ha den!

2009-03-20 @ 10:06:13
URL: http://www.cattis.se.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0