Tisdag

God morgon mina fina vänner!
Klockan är halv åtta och jag har redan varit på jobbet i en och en halv timma.
När klockan ringde fem så var det inte ens jobbigt att gå upp. Eller nu ska jag inte ljuga. Visst var det lockande att ligga kvar i en varm och go säng men jag var inte trött när jag vaknade så att gå upp tog inte emot lika mycket som vanligt.
Konstigt ändå för jag kom inte i säng förrän runt elva. Då hade jag läst ut den tredje boken om Rebecka Bloomwood (shopaholic).

Lotta på Liseberg sändes för första gången på tv igår. Vanligtvis är jag alltid på Liseberg och kikar live men då syster har flyttat från stan och M kom hem sent så brydde vi oss inte om att åka in. Vi lagade istället mat och tog oss en promenad till Ica och köpte massvis med frukt och lite glass. Så när tv4 drog igång allsången klockan åtta satt vi bänkade båda två med fruktsallad och glass.
Tycker det var toppen. Lite minus blev det dock, reklampauserna där vi missar tre nummer av de olika artisterna och bingot. Det var lite långtråkigt. Och vems var rösten? Han som läste upp numrena alltså?
Nästa måndag missar jag det tyvärr igen då jag sitter på ett tåg hem från Stockholm. Får inte glömma bort att spela in.
Efter allsången började de visa Beck-filmerna igen och Beck-älskare som man är ville jag såklart se den men jag var för trött och för nyfiken på slutet i min bok så jag kröp ner i sängen istället. Dock en väldigt bra Beck-film så lite sur är jag allt att jag inte stannade uppe.

Idag lyser solen lika gott igen och jag kan gå hem redan klockan två :) Härligt. Då tar jag på mig shorts och promenerar hem. Kanske jag tar en sväng förbi mamma och tar ännu en promenad med Bamse. Saknar min goaste vovve.

Ikväll blir det allsång igen, denna gång från Stockholm och Skansen. Får se om jag får låna tv:n eller om killarna okuperar den med fotbollen. Sverige-Serbien.

Nä bäst att sätta fart på jobbet igen. Ska mejla min fina Ida först :)

Ha en fin dag i sommarvärmen!

Kärlek

Kommentarer
Postat av: CaTTis

Jag som satt och kollade efter dig i publiken?! =/ Hehe Men de var rätt bra, grymt mkt bättre än allsång på skansen iaf! =) Kram

2009-06-23 @ 09:51:55
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0