Min ledighet i bokstäver och bilder

Onsdag:
Började min ledighet med att tvätta. Upp klockan åtta och ladda de första tre maskinerna.
Under tiden jag väntade på att de skulle bli färdiga läste jag klart den andra boken i serien om en shopaholic av Sophie Kinsella. Laddade tre nya maskiner och började städa. Klar runt tolv och då tog jag och syster en promenad till Frölunda torg för lite shopping. Blev en ny klänning från H&M, presentpapper till studentpresenterna, en ny bok och en tvål.
Hem igen för att laga lite lunch, färskpotatis och köttbullar :).
Klockan tre blev det ännu en promenad, denna gången till kuratorn. Gick bra och det kändes skönt att prata av sig inför den långa helgen.
Påväg hem stannade jag till på Frölunda torg igen där jag mötte syster och vi köpte presenter till kusinbarnet E. Blev en klänning från H&M och ett memory med Nalle Puh från Toys.
Eftermiddagen och kvällen spenderades tillsammans med moster och kusiner som kommit ner från Eskilstuna. Vi grillade men var tvugna att äta inne då de kom en skur precis när vi skulle sätta oss ner och äta.
Var hemma strax innan nio och såg då självklart ett avsnitt av underbara Grey´s. Grät som ett litet barn så M fick trösta mig ordentligt.
  
   
  

Torsdag:
Min födelsedag :)
Älskling väckte mig halv åtta med paket på sängen. Fick en ny mobiltelefon :D En Nokia 6500 Slide i svart och silver.
Underbara älskade sambo!
Han gick till jobbet och jag satte mig framför datorn. Tack för alla grattis jag fick :) Ni gjorde min dag.
Åt frukost och städade undan och mötte upp moster och kusiner hemma för en tur till 421:an i Högsbo.
Hade bestämt mig för att inte handla något men när jag hittade världens finaste klänning på Cubus som passade perfekt för student så var jag tvungen.
(Kunde inte klistra in bilden men här kommer länken (KLICK). Det är klänningen i vänstra hörnet)
Blev även ett par svarta skor från Skopunkten.
Efter shoppingen släpte vi av moster och sedan tog jag och H-M oss en rundtur på Frölunda torg. Där hittade jag inget som tur var :)
Någon timma senare var vi hemma hos mig för att slå in paket och kika lite på tv. Kom på att jag glömt köpa ett par saker så de blev en tur till till "torget".
Träffade M där och vi åkte och köpte kinamat. Sedan tillbringades kvällen hos familjen och äldsta kusinen kom till Göteborg med sin familj och sov i vår lägenhet.
Jag sov hos mamma och på kvällen såg jag och H-M på Wallander.
  

Fredag:
STUDENT!
Vaknade klockan sex när syster gick upp för att göra sig ordning inför sin stora dag.
Somnade om lite då och då men klev upp sju för att hjälpa henne med klänning.
Halv åtta åkte vi ner till Fiskebäck och hämtade upp två av hennes klasskompisar och åkte iväg till Krokslättsgymnasiet.
Klockan åtta var jag på Ica Maxi och köpte mig en god frukost, en paj till lunch, två grejer till att hänga runt halsen på syster, en bukett blå, gula blommor, en Se&Hör och schampo.
Åt en god frukost, tog en lång dusch, fixade ordning mig, åt lite lunch och sedan var det dags att köra till skolan.
Väl där kom det en jätteskur och sedan haglade det men när det var dags för klasserna att springa ut så lös solen :)
Tog inte så lång tid utspringet eftersom det bara var fyra klasser. Men fint var det och sedan grät jag en tår när hon kom och vi hängde alla saker om halsen på henne.
Så stor och så fin :)
På skolgården stod det en röd Ford Mustang och väntade på henne och med följde även pojkvännen och hans lillasyster. Vi andra åkte hem så länge och sedan var det bara att vänta.
Klockan fyra syntes fortfarande ingen syster till så vi började äta allihop då många var hungriga. Det blev marinerad fläskfilé och kyckling, potatissallad, ris, meloner av alla dess slag, ananas, vindruvor, tsatsiki, mängder av olika dressingar.
Till efterrätt blev de en prinsesstårta och en schwartsvaltårta.
Kvällen slutade någon gång efter tolv och sedan sov vi gått ändå till tio dagen efter.
  
  
  
  
  

Lördag:
Vaknade tio och då kom kusinbarnen hem till oss. Jag och moster gick till lekplatsen med dem medans J och M åkte till Freeport.
Hade underbart skoj tillsammans, vi gungade, åkte rutchkna, grävde i sandlådan och gungade lite till.
Klockan tolv var det dags för lunch och det blev korv och makaroner :) Mums! Efter maten satte vi på Bernhard och Bianca och I somnade gott medans E och jag fortsatte busa.
J och M kom hem runt två och då var det dags för Liseberg. Sprang runt i flera timmar och åkte och åt glass. Lilla E ville inte åka hem så när klockan blev sju sa vi att de stängde. Sötnos!
Hemma var vi halv åtta, alla trötta. Åt mat och sedan åkte de hem till mig för att lägga barnen och vi andra kikade på fotbollen. Nämner inte ens något om matchen. Suck!

(Bilder kommer inom en snar framtid)
Söndag:
J med familj kom och sa hejdå redan klockan tio och moster, H-M och H-C åkte strax innan tolv.
Alla var vi nog lite ledsna för tiden de var här bara flög förbi. Dessutom vet vi att det är 40 mil mellan oss.
Usch, jag saknar dem verkligen så mycket redan! Får hoppas att jag och M kan åka upp och hälsa på i sommar :)
Jag och syster tog en tur till Kungsmässan och där hittade jag en skjorta, ett linne och ett halsband på Gina Tricot. Min favoritbutik som ni vet :D
Syster köpte ett fint halsband från Q på Guldfynd. Själv beställde jag en ring i en storlek större som kommer in imorgon :) Också den i Q serien.
Hem från Kungsmässan och in på Frölunda Torg men när vi skulle åka därifrån så startade inte bilen. Vi ringde pappa som kom ner med M för att kanske bogsera den men han ringde vägassistans istället.
De kom och hämtade bilen efter en timma. Kan berätta att idag tisdag så är den hemma igen och det var bara batteriet som var dåligt.
Kanske jag kan köpa den trots allt :) Får se vad pappa säger.
För mig och M blev det en sväng till 421:an där vi köpte tacos och sedan hem för mat och röstning till EU.
Klockan sju var vi hemma hos svärmor och spelade Bingo. Vann 100:- :D
Hem för att se hur det gick i valet men båda somnade gott i soffan.

  

Kommentarer
Postat av: ida

sv: ja de kommer bli grymt den dagen det väl händer .. men de är inte skoj o söka för utbudet är inte så stort ..



oj du har hunnit med massa du under din ledighet :)

puss o kram

2009-06-09 @ 16:04:37
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: carro

Låter som mysiga dagar du :)

Sov sött! Pussåkram

2009-06-09 @ 20:57:32
URL: http://carroat.blogg.se/
Postat av: My

God morgon, god morgon :)



Det gick hur bra som helst. Sötare ungar får man ju leta efter ;) haha! Lillkillen är ju inte mer än nyss fyllda 1 år. Så det var kul, massor med käk var det i alla fall. Jordgubbar, bullar osv. :)



Hur var din dag igår?

HUr ser vädret ut i götet?



Puss & Kram

2009-06-10 @ 07:53:12
URL: http://pysaan.blogg.se/
Postat av: carro

Det förstår jag :)

Idag är det systers skolavslutning och Sverige-Malta på ullevi ikväll. Imorgon ska jag träffa en vän jag inte träffat på 2-3 år.

Ha en fin dag! Pussåkram

2009-06-10 @ 08:26:59
URL: http://carroat.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Godmorgon.

Nej igår fick J vinna för en gångsskull, jag kan ju inte vinna jämt :P

Puss

2009-06-10 @ 08:33:28
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: CaTTis

Hur ser Q serien ut? Kram

2009-06-10 @ 09:56:17
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0