Långhelg

Började ledigheten på torsdagseftermiddagen med att äta midsommarmat hemma hos mamma och pappa tillsammans med älskling. Massor med gott och pappa och M skulle självklart ha en snaps, som snabbt blev två :)
Efter maten vilade vi en stund och sedan blev det kortspel för hela slanten. Jag och M förlorade största delen mot mamma och pappa. Det var inte förrän vi kom igång med "500" som älskling började ta hem poäng. Tyvärr så hann vi aldrig bli klara för K kom bort en sväng då hon kände sig ensam.
Kvällen rundades av någon gång runt halv tolv och när vi kom hem somnade M utmattad i datorstolen medans han väntade på att jag skulle bli klar i badrummet. Var nästan stört omöjligt att få väckt honom men tillslut så kröp vi ner i sängen tillsammans.

Fredagen började med en lång sovmorgon och när vi vaknade runt elva visste vi fortfarande inte hur vi skulle fira midsommar. Vi skickade iväg lite sms till vännerna och det var några som nappade på middag och fotboll. Så i med frukost i magen och bort till Ica Maxi och handla hem mat. Jag ska aldrig åka dit på midsommarafton igen. Fy vad mycket folk och alla trängdes om de sista jordgubbarna, de sista färskpotatisarna, de sista, ja allt.
Men till slut kom vi hem med det vi skulle och jag började städa undan och dammsuga. Sedan blev det tårtbakning och dusch. Jag stod fortfarande i duschen när gästerna kom men de gjorde inte så mycket. De satte sig framför Sverie-Italien och jag kunde göra mig ordning i lugn och ro. Hade förretsen på mig den fina nya klänningen från Gina som kom till mig dagen efter jag bestälde den. Det kallar jag service :) Blir nog att beställa mer därifrån när jag hittar något snyggt. Men det gör man ju alltid där så jag får allt hålla i plånboken lite.
Jag började med maten i halvlek och precis när matchen var slut kunde vi sätta oss ner och äta i lugn och ro. Det fanns färsk potatis, köttbullar (egengjorda SÅKLART), prinskorv, ägg, räkor, matjesill, senapssill, gräslök, gräddfil, baguette, har jag glömt något?
Efter maten var vi alla supermätta och var tvugna att vila en stund. Spelade buzz och drack gott.
Halv tio kom Linnéa och hennes kusin Malin förbi och vi dansade och sjöng hela natten :)

På lördag vaknade jag tidigt och kände mig pigg och fräsch. Skönt. Pappa ringde halv tio och frågade om vi ville åka med en sväng ut till farmor. Självklart. Vr lite svårt att få väckt älskling men undertiden hann jag börja diska en del av det berg som vi lämnat föregående dag. kom iväg halv elva och vi var på landet runt tolv. Träffade syster och fick följa med upp och se hur hon och Håkan bor nu. Liten och fin tvåa i Rönnäng. Vidare till farmor och god mat. Fläskfilé och färsk potatis. Skönt att slippa midsommarmaten :)
Hemma var vi runt halv fem och då bestämde vi oss att hyra film. Köpte med oss baguetter och grönsaker hem och firade sedan ett år som förlovade med räkbaguetter och film. Mys!

På söndagen jobbade älskling från 8-12 så jag passade på att sova ut. Satt på balkongen och läste när han kom hem och vi tog oss en tur till Frölunda Torg. M köpte sig ett par vita jeans och en skjorta och jag en klänning och väst.
Jag har definitivt handlat föööör mycket de sista så när lönen kommer den här månaden ska jag stoppa undan lite extra pengar till sparkontot. Självklart kommer jag unna mig nått fint när jag är i Stockholm men absolut inte lika mycket som vanligt. Måste ju ha lite extra när vi ska ha semester i augusti.
På kvällen fortsatte jag läsa. Är helt fast i shopaholic serien. Läser den om när hon ska gifta sig nu :)
Älskling satt framför datorn och vi kom inte i säng förrän runt halv tolv. Men det var faktiskt inga problem att komma upp imorse och jag hann både plocka undan lite disk, slänga skräp och sätta upp en ny tvättid innan jag åkte iväg till jobbet :)


Kommentarer
Postat av: ♥ABSSOLUTARNELAA

Va ska du göra idag ? :)

kram ♥

2009-06-22 @ 13:25:15
URL: http://aarnnela.blogg.se/
Postat av: ♥ABSSOLUTARNELAA

ååh, fusk jag vill också åka dit :O :)

2009-06-22 @ 13:43:24
URL: http://aarnnela.blogg.se/
Postat av: ♥ABSSOLUTARNELAA

nja sådär!

bor i jönköping ..

ganska långt bort, men endå nära haha :D

2009-06-22 @ 13:56:44
URL: http://aarnnela.blogg.se/
Postat av: ♥ABSSOLUTARNELAA

haha nea .. :)

2009-06-22 @ 14:21:58
URL: http://aarnnela.blogg.se/
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

Kikar in här :-)

2009-06-22 @ 15:19:52
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: ida

sv: hej vännen :)

ja den va jättemysig. men din låter mysig den med, älskar när jag har ro o ligga o läsa. de är inte ofta nu efter jag läst ut stieg larsson triologin...



jag har jobbat o shoppat lite, nu ska jga snart träna lite o så :) vad hittar du på?

puss o kram

2009-06-22 @ 16:19:35
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: My

;)



Ja, fast man får väcka honom.. han är en riktig sjusovare :P hihi! Men han gillar morgonpromenaderna, jag med faktiskt :)



Han kommer nog gilla dig, han gillar alla & alla gillar honom, haha!



Puss & Kram

2009-06-22 @ 16:34:44
URL: http://pysaan.blogg.se/
Postat av: Jonna

Tack söt :)

2009-06-22 @ 17:20:32
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: ida

sv: ja lite tight kanske men om ni skyndar er kanske ni hinner? är säkert supermysigt med sånt fint väder o allt med :)



puss o kram

2009-06-22 @ 18:09:27
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: Jonna

Tack gumman ;) klart jag kan! ;) har inte gjort så mkt hemma, men mer kommer ;) kan hjälpa dig via datan om du skulle vilja ;D Haha gjort de förr ;)

2009-06-22 @ 22:13:16
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: carro

Tack gumman!

När får du semester då?

Pussåkram

2009-06-22 @ 23:42:59
URL: http://carroat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0