Tisdag

God morgon på er!

Sol, moln, regn om vartannat. Svensk sommar I guess?!
Jag vill ha tillbaka solen och värmen.
Sitter på kontoret med värsta förkylningen. Den ska ju inte komma förrän till hösten. Suck.

Hade en jättemysig eftermiddag/kväll igår. Promenaden hem från jobbet var inte lika skoj då regnet kom och jag hade varken jacka eller paraply (idag har jag båda delarna så ni ska se att solen skiner då jag går hem). Handlade baguetter och hämtade bilen hos mamma. Hem och fixa gott och sedan svänga ner till M´s jobb och hämta upp honom. Något sen och en liten irriterad M kom vi till Liseberg runt sex. Precis när vi satt oss ner på våra platser och börjat smaska på våra goda baguetter kom regnet. Och det var inte lite regn. Det fullkomligt öste ner. Rann vatten längs marken. Tur att vi hade både jacka, regnrock och paraply. Efter en kvart avtog det och sedan kom solen och torkade oss.
Åtta började allsången och vilket program det blev. "Fem S i leken" var temat och gästerna var Sonja, Sanna och Shirley, Siw Malmqvist och Sven-Erik Magnusson. Allihop var kanon. Speciellt Lotta själv då ;)
Allsången var slut strax efter halv tio men vi var inte hemma förrän elva då vi släppte av svärmor, mormor och morbror. Sedan hämtade vi vår sjuka bil och lyckades köra hem den till pappa.
I säng kom vi runt halv tolv så det var en trött Charlotte som släpade sig upp imorse.

En promenad bort till pappa väckte mig till liv. Då hade pappa redan kört upp min lilla Nissan till doktorn.
Får se vad det är för fel på den. Har sagt att det inte får kosta flera tusen. Då skrotar vi den istället eftersom vi får nya bilen på fredag. Synd om min pärla men jag har redan gett den så mycket kärlek och pengar att det får räcka nu.

Idag ska jag träffa Linnéa efter jobbet och ta en sväng på Frölunda Torg. Sedan blir det promenad hem till mig för lite mys. Känner att jag behöver en lugn hemmakväll idag. En tidig sänggång också.
 
Snart är det dags för lite morgonfika och efter det blir det full fart på jobbet igen.

Smack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0