Fredag med moln och en sol som försöker ta sig fram

God morgon mina älskade vänner!

Första morgonen på länge som jag vaknar upp och inte solen lyser. Lite skönt är det trots allt för jag har tänkt jobba till i alla fall fyra idag. Var på jobbet som vanligt klockan sex så kommer jobba över två timmar. Känns bra då jag gick tidigare igår. Kommer ändå hinna klart två kunder idag och det känns toppen. Ska försöka med en tredje också. Då har jag inte så många kvar till nästa vecka :)

Hade en skön eftermiddag på balkongen igår med en bok och en sol som värmde.
Meningen var att jag och mamma skulle åka in till Heden och kika handboll men helt plötsligt så ville hon inte längre. Typsikt. Hoppas att syster och jag kan åka in imorgon. Hon kommer i eftermiddag och stannar helgen. Ska bli jättemysigt att träffa henne igen. Hon har ju flyttat ut till Rönnäng, Tjörn och bor numera med sin pojkvän. Känns tomt att komma hem till mamma och pappa när hon inte är där. Nu har hon liksom blivit stor.

Älskling var i alla fall underbar och kom hem redan klockan halv sex. Då bjöd jag på stekt kyckling med färskpotatis i ugn och sallad. Vi tyckte det var underbart gott båda två. Räckte till matlåda idag också så vi får njuta en gång till :)
Ikväll blir det fläskfilé med bakpotatis :) Gott. Hoppas solen kommer fram under dagen så vi kan avnjuta maten på balkongen. Kanske med ett glas vitt vin.

Efter maten tog vi oss en promenad bort mot Ica och köpte oss varsin glass. Isglass i värme är verkligen så gott.

När vi kom hem kikade vi på En shopaholics bekännelser. Men vet ni vad, jag tyckte faktiskt inte särskillt mycket om den.
Den var så olika boken att jag blev arg. Jag älskar verkligen böckerna. Kanske jag tyckt om filmen om jag inte hade läst dem...? Jaja ingen film som jag rekomenderar om man läst boken.

En dusch och sedan i säng och klockan ringde som vanligt klockan fem. Men bara jag som gick upp idag för älskling behövde vila ut och bestämde sig för att börja åtta. Tror bestämt att jag ska ringa och se så han gått upp.
Sen ska jag ta och skriva ett inlägg om helgen. Det är ju en hel vecka sedan jag åkte till Stockholm och inte fått ihop det där inlägget ännu.

Åh nu kikar solen fram. Snälla stanna hos oss hela helgen!

Kärlek

Kommentarer
Postat av: - Hanna

Sååå mkt grejer är det väl inte? Jag som tyckte jag vart så duktig, haha. Får kanske rensa liiiite.



Hmm, jaa du, jag har inte vart i Grekland på flera år. Men Chania-kusten är bra, på Kreta, var dock ett par år sen jag var där. Min favorit-ö är nog Santorini, där har jag iof inte vart på lääääänge så vet inte alls hur det ser ut nu, men himla mysigt var det iaf. Dock rätt lugnt. Tror e inte det spelar så stor roll vart ni åker, hela Greklnd är ju mysigt med sina vita hus och blå dörrar:)

2009-07-03 @ 08:05:18
URL: http://haze84.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Idag blir det jobb, sen glass med en vän och sen bio med min J :) sj då?

Puss

2009-07-03 @ 08:17:59
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: - Hanna

En vecka ska vi vara borta.. Lördag-lördag.



Jo men det braiga med sista minuten är ju att man kan kolla vart det är bra väder och sen åka dit:) Jag vet ju inte var vi ska nu men jag kollade lite i Europa på smhi igår, och det regnar ta mig tusan överallt! Förutom i Spanien och dom grekiska öarna.. Typ. Så hoppas vi åker till nåt oregnigt ställe...

2009-07-03 @ 08:37:27
URL: http://haze84.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Låter mysigt, så en fredag ska spenderas :)

Puss

2009-07-03 @ 08:45:15
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Mindy

Godmorgon gumman.Allt bra med dig denna fredag morgon som det är med mig på min semester dag..Ha en skön sommar da.gkram

2009-07-03 @ 09:20:15
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

Dagens planer är att fixa mig en nya bikini...kanske så finner man något mera..hihihi--inte för jag behöver mera..men det är alltid så skoj att shoppa..HA en skön dag på jobbet..hoppas att det kommer gå snabbt..ledig i helgen? kram

2009-07-03 @ 10:21:17
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: ja de är verkligen en speciell och underbar känsla. frihet typ :D



nej va tråkigt, du får ta dig dit i helgen istället :D dock verkar de som om vädret ska va sisodär bra så du får nog hålla dig till handbollen ;)



jag ska snart ut i solenoch sen blir de en svängom o shoppa på ikea o sådär ;D hehe. vad ska du hitta på?

puss o kram

2009-07-03 @ 10:31:19
Postat av: ida

de var frånmoi :)

2009-07-03 @ 10:31:29
URL: http://idapida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0