Bokrea 2009


Ja bokrean började igår men tyvärr fick jag inget tillfälle att springa dit och titta.
Så idag har jag bestämt att syster får fälja med och leta. De allra bästa är säkert redan slut men någon godbit ska det säkert finnas kvar åt mig :)

Jag skulle speciellt vilja ha dessa tre:
  
Har i och för sig inte läst böckerna om Annika Bengtsson som Liza Marklund släppt innan men tror ni att det har någon betydelse? Har man svårt att komma in i boken om man inte vet vad som hänt i de tidigare böckerna?
De är ju ett par innan menar jag. Kanske jag ska leta efter de tidigare böckerna också. De borde ju inte vara så dyra.

Väldigt nyfiken på Berts bok också där det stod i beskrivningen att det avslöjas en hel del om artistlivet. :) Spännande!
Bert är verkligen skön.

Boken av Linda Olsson har jag blivit rekommenderad av en av arbetskompisarna och vad jag har läst så verkar den bra.

Har egentligen massor med olästa böcker hemma då tiden aldrig tycks räcka till för att sätta sig ner och läsa.
Men jag hade tänkt att det ska bli ändring på det. Minst en timma om dagen ska det läsas. Istället för den där onödiga timman framför tv:n. Tycker faktiskt att man kopplar av mer när man läser. Man slukas in i en annan värld. Jag älskar att läsa och gjorde alltid det förr. Varför slutade jag?
Man blev vuxen, fick massa ansvar och krav. Man har ett jobb och när man kommer hem har man jobb att det ska vara fint och det ska lagas mat och tvättas och vattnas och.... Jag blir trött bara av tanken.
Allt behöver inte vara perfekt hela tiden. Varför kan jag inte lyssna på mina egna råd ibland?
Ja det är väl något jag får fortsätta jobba på helt enkelt....

Kommentarer
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Ah, va skönt med långledigt, jobbigt med begravning dock, men det är skönt när det är gjort, då kan man gå vidare. Puss

2009-02-25 @ 09:39:56
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Mindy

Godmorgon snäckan.Ska jobba i kväll.Så jag passar på att sitta här & nörda mig..hihi..Ska tvätta o slappa denna onsdag,..Ha en skön onsdag.kram

2009-02-25 @ 09:54:08
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Ja precis :) man får se det så, det är tur att ni har varandra, även om det är svårt så gör familjen det lättare.

Jadu, ska börja med en fika efter jobbet, jag och J, sen får vi se vad vi hittar på. Själv då?

Puss

2009-02-25 @ 10:17:49
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Mindy

Sänder en stor onsdags kram till dig från mig

2009-02-25 @ 10:21:17
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: ida

angående liza marklund boken så tror jag det är lugnt om du inte läst de andra. vet inte vilken bok det är i ordningen men de spelar nog ingen roll :)

2009-02-25 @ 10:55:16
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: CaTTis

En lässtund är bäst innan man skall sova, då hinner man lugna ner sig och huvudet+kroppen finner ro innan ljuset släks... att gå från TVn till sängen för o sova, är det värsta man kan göra! (eftersom kroppen fortfarande är uppe i TV-varv) Kram

2009-02-25 @ 18:09:58
URL: http://www.cattis.se.nu
Postat av: CaTTis

sen angående Marklunds böcker... hon har ju själv inte skrivit om Annika Bengtzon i ordning. men de är ju en baktanke med det oxå.. så de bästa är nog att läsa dem från början... (jag har bara läst tre, Gömda och Asyl är dem BÄSTA böckerna! helt otroliga!)

2009-02-25 @ 18:11:31
URL: http://www.cattis.se.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0