Nyårsafton 31 december

Hej mina vänner!
Nu har jag uppdaterat bloggen på vad som hänt det senaste och nu lovar jag att jag ska bli bättre på det här med att skriva. Jag tycker ju det är så himla skoj.

Sista december idag och sista dagen på 2009. Visst känns det knepigt. Ett 2009 som gett oss både glädje och sorg. Det sägs att man blir starkare av motgångar och jag tror nog det är sant.

Idag ska vi dock bara ha skoj och göra det bästa av denna sista dag.
Klockan är nu tolv och jag funderar på att gå och väcka M. Han sover fortfarande. Förstår inte hur en mäniska kan sova så länge. Jag kan det då inte :)
Tänkte även göra en brakfrukost i form av pannkakor och lite annat gott men då måste jag gå ner till affären och köpa ägg och mjölk. Orkar jag? Det ska väl firas ordenltigt att det är nyår. Tror M skulle tycka om det också.

Klockan fyra ska vi vara på Björkö och äta middag tillsammans med Johanna och Jonas. Innan dess ska vi hunnit äta frukost och lunch, välja ut kläder inför kvällen (jag har faktiskt inte köpt någon ny kläninng utan tänkte välja någon utav alla dem som jag redan har hemma, duktigt va?!), köpa bröd och lite annat smått som vi behöver till middagen. Som förövrigt kommer bli hur bra som helst.

Förrätt: Toast Skagen
Varmrätt: Fondue med hasselbackspotatis
Efterrätt: Glass med hallon i en havreflarnsbägare

Efter middagen blir det nyårsfest och klockan tolv självklart raketskjutande. Jag håller mig dock en bit ifrån det för jag tycker inte riktigt om det där. Det är fint att titta på men jag tycker det är lite läskigt att stå nära.

Ha nu alla en underbar dag så önskar jag er ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0