Påskhelgen

Skärtorsdagen:
Började ledigheten med ett besök på Gekås i Ullared som ni redan vet. Därifrån fick jag med mig följande:
* Ett par skor med klack
* Ett par silvriga låga skor som är perfekta att gå ut i när man inte vill få ont i fötterna
* En grå långklänning
* Ett rosa tischa som det står Miss little fun på
* Strumpbyxor
* En bikini
* Påskägg med godis till svärmor, "mormor" och Helén
* En film och fruktskum till mamma
* En skiva och Lindhs chokladharar till pappa
* Snapsglas till Helén
* Sing Star spel med Disney låtar
* 2 filmer, Björnbröder 2 och PS I love you
* Gardin till köket
* Duk och underlägg till köksbordet
* Duschkräm
* Tvättmedel
* Sköljmedel
* Lukta gott till toaletten
Kanske något mer men kommer inte på för tillfället :)

När vi kom hem hämtade vi en madrass hos M´s mormor och körde den till svärmor då hon skulle få beslk av Christian (M´s bror) och hans kompis.
När vi väl kom hem runt nio åkte M iväg till ett par kompisar och jag började plocka med nya sakerna. Sedan såg jag Nannes krogshow på tv och somnade sedan. Vaknade när M kom hem runt tolv.

Långfredagen:
Vaknade tidigt och satte mig på balkongen med en bok. När M vaknade åt vi en lätt frukost och sedan hoppade vi in i duschen.
Klockan elva var jag hos min vän Helén för att fika med våfflor och umgås. Hur gott som helst och vi klämde i oss tre var :)
Vilade en stund och sedan gick vi ut på en promenad och passade på att ta bilder med hennes nya kamera :)
Så fina kort det blev. Lovar att visa er dem när hon skickar dem till mig. Just nu är hon på landet i Lysekil och tar det lugnt.
Vänt har en bild jag kan visa er så länge.


Efter ett par härliga timmar åkte jag hem och hon och hennes sambo åkte till Lysekil.

Jag stannade på torget och köpte påskpresent till M och gula tulpaner till mamma.
Hem till mamma och satt och tjöta i solen till pappa kom hem och v åt marinerad fläskfilé med potatisgratäng. Mums vad gott det var.
Kvällen spenderades med spel och sedan framför tv:n.
M kom runt tio och då skulle han och pappa dricka öl och whiskey.
Vi var nog inte hemma förrän efter tolv :) En bra och härlig långfredag.

Påskafton:
Sov till tio och kände mig för en gång skull utvilad. Satte mig på balkongen en stund men kom då på att jag skulle baka bröd. Chiabatta blev det. Tog sin lilla stund då de skulle jäsa i två omgångar á 30 minuter och sedan stå inne i ugnen i 25 minuter men mums vad gott det blev. Till brödet gjorde vi varsin smoothi. En riktig brakfrukost.
Klockan tre var vi hos svärmor för att äta påskmiddag. Var där ett par timmar och sedan körde vi Christian till stan för han skulle jobba på Svenska mässan.
Vidare hem till mina föräldrar och där serverades det ännu mer påskmiddag. Gott gott gott!
Mätta som aldrig förr såg vi sedan Babben och co. Vad jag tycker om Peter Stormare :)
Hem gick vi runt halv tio då båda var jättetrötta. Somnade på soffan och vaknade runt tolv och förflyttade oss sedan till sängen.
Sov till nio och nu sitter jag här. Tror jag ska ta och ringa min syster som firat påsk hos sin pojkvän. Första påsken utan henne. Visst kändes de konstigt men nu börjar hon bli stor och vilja göra egna saker.

Nej nu blev det ett jättelångt inlägg oc orkar ni inte läsa så förstår jag det.
Nu ska jag gå och pussa på älsklingen och försöka få med honom ut på en promenad. Behövs efter allt påskgodis.

Ha en underbar dag i solen!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken härlig bild! Ha en fin dag i solskenet, kram :)

2009-04-12 @ 12:42:59
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Jonna Hansson

Hej =)

Gott med sooool :) ja helt underbart :)

PUSS

2009-04-12 @ 22:23:42
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: Vilja

Fin blogg du har! :)

2009-04-13 @ 00:15:01
URL: http://viljasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0