080715

Hej på allihop!
Tänkte att det nog var dags att skriva en eller två rader här i bloggen. Min frånvaro har berott på sjukdom, eller nu låter det ju väldigt illa men det började lite smått i torsdags när jag hade tagit ledigt. Vaknade varm och lite ont i halsen men brydde mig inte så mycket om det utan la mig på balkongen och solade ett par timmar och efter det var det storstädning som gällde. När älsklingen kom hem lagade vi mat och efter det blev det tvättning.

På fredagen var jag lite sämre så låg mest och sov och vilade mig hela dagen. På eftermiddagen slängde jag ihop en kaka och åkte upp med till jobbet. Det var uppskattat sådär på fredagens sena eftermiddag innan alla skulle hem.

Efter de handlade jag mat och åkte hem för att duscha. Bella kom runt halv sex och vi lagade en taccopaj som blev himla god. Till efterrätt hade hon gjort en ananaspaj, himmelsk god var den :)

Klockan sju kom resten av vännerna och vi skulle festa till de ordentligt :) Fira att det var helg igen. Men de blev inte så mycket för mig, en öl och ett glas vin. Sen orkade jag inte mer, febern steg och jag blev bara tröttare och tröttare. Kan tänka mig att jag inte var världens roligaste sällskap men de andra verkade ha kul som tur var :)
Dessutom kom Johanna framåt tio så jag hade någon som jag kunde tjöta med som inte drack och stojjade :)

Lördagen var en lugn dag för mig och älsklingen. Mys, läsning och spel hela dagen.

På söndagen vaknade jag av att älsklingen traskade iväg tidigt för att spela en fotbollsturnering med killkompisarna. De vann förresten och fick en fin guldmedalj :) Stolt! Hihi!

Själv var jag lite bättre så jag åkte med familjen till Kungsmässan. Hittade en långkofta som jag köpte.
Sen blev det middag med familjen och fika då pappa hade namnsdag.

Måndag jobb hela dagen och sedan åkte jag och syster in till Liseberg och tittade på Allsången.

Trött är jag idag och känner mig sämre igen. Halsen är bedrövlig och vit så jag ringde och fick en läkartid halv tre idag.
Kommer nog åka tillbaka till jobbet en stund efter det. Vill bli av med så mycket som möjligt innan helgen. För på fredag kommer ju mitt älskade lilla troll (Ida) ner från Stockholm och vi ska ha en hel helg här nere tillsammans! :)

Ledig måndag och på tisdag morgon kör jag henne till centralen och där sitter hon på tåget 06,42 hem igen.
Längtar massor gumman!

Nu får jag väl försöka hitta gnistan att jobba igen men vi kanske hörs under dagen om jag orkar och har någon blogglust. Jag menar man måste ju ha något att skriva om annars blir det tokigt.

Ni kan väl hjälpa mig?

Vad vill ni läsa mer om här i min blogg?

Kärlek

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Om hur din pöjk är i sängen.. sånt e alltid kul!

2008-07-16 @ 09:01:49
Postat av: Anonym

Absolut!

2008-07-16 @ 09:02:18
Postat av: Peter Sommer

Det är inte jag som skrev dom två tidigare inläggen..

2008-07-16 @ 09:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0