Systembolags besök

Igår var jag och handlade 11 flaskor vin på Bolaget.
Vi ska ha vinlotteri på jobbet idag och det var jag som vann sist
så då är det jag som ska handla.

Men oj vad svårt det var! Fanns ju vinflaskor överallt och jag förstår mig ju inte på de olika sorterna, blev alldeles vimmelkantig.
Att fråga mig om vin är ju som att fråga M om bokföring, haha!
Det går inte alls ihop!

Vi får hoppas på att någon av flaskorna faller dem i smaken men jag tycker ändå lite synd om den som vinner och får sex flaskor. Tänk om det inte finns nått som han/hon tycker om.

Då blir det ju förretsen synd om mig också!

Någon som är expert på vin kanske?

Kommentarer
Postat av: Bryggare Per

Hej
vad vill du veta?
annars kan du kolla på nätet, finns massa sidor om vin, själv har jag börjat att brygga eget, jättebra resultat, smakar som ett grand reserva.
ha en trevlig dag
/Bryggare Per

2008-01-24 @ 08:56:02
URL: http://per231.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0