En uppdatering över allt som hänt...!

Hejsan allihopa ute i bloggvärlden!
Hoppas att ni inte har glömt bort mig, har verkligen inte orkat blogga de senaste.

Har varit ledig från jobbet sen fredagen den 21 december, jätteskönt att få vila upp sig lite men nu är jag tillbaka och har massor att göra igen.

En snabb uppdatering av de senaste händelserna:

Julafton:
Klockan ringde 02,50, jag och älsklingen gick upp, körde till Frölunda och började dela ut GP, fy vad hemskt det var i början, ett jobb som jag aldrig skulle klara av. Men det var ändå ganska uppfriskande mot slutet.
Vi var klara runt halv sex och hemma hos mig igen strax efter sex. Vi duschade och gick sedan och la oss.
Vaknade klockan nio, åt frukost och hade julklappsutdelning.
Fick ett underbart fint guld armband (Bismark), en grön fintröja, den sista Beckfilmen och en glaslyckta.

Sen var det hem och iväg till kyrkan med M, farmor och syster. Jättefint med alla julsånger.

Sen var det hem till mig igen för att farmor ville se allt julpynt, vi åt lite och åkte sedan hem till Frölunda igen.
Efter det firade jag och M på var sitt håll, kändes ganska okej trots allt. Mamma och pappa kom hem efter två vi såg på Kalle, åt middag, spelade lite spel, tittade på sista avsnittet och sen var det dags för julklappsutdelning.

Det är alltid roligast när man ser alla glada miner över det som man själv köpt!

Själv fick jag: Kamera, kameraskydd, extra batteri, halskedja så jag inte tappar den, sista Harry Potter boken, Harry Potter dvd, träningsboll med bok om vilka övningar man ska göra, cd-skivor, Rolf Berg tomtar, pengar, och massa annat som jag har svårt att komma på just nu. De blev en del och det är alltid skoj :)

Kvällen avslutades med en massa sjunganden :) Haha, min syster fick Sing Star och de var riktigt skoj!

Juldagen:
Började med en resa till Tjörn för middag med farmor och släkten där. Lutfisk för de stora och fläskfilé för oss små ;)
När vi kom hem igen så kom älsklingen över och vi firade lite jul igen med mat och Sing Star :)

Annandagen:
Var och tittade lite på mellandagsrean och sen blev det mys med M.

Söndag 30/12:
Julmiddag hos M´s pappa och sambo i Uddevalla. Riktigt skoj var det!!

Nyårsafton:
Middag hos Helén och Patrik. Två till som var där och vi hade trevligt.
Ändå till efter tolvslaget så M började spy i handfatet.
Blev en väldigt lång promenad hem sen med en mycket onykter pojkvän. -3 grader säkert och de kändes som de var flera mil hem.
Sen tillbringade han resten av morgonen på toaletten. Man mådde väl inte så bra själv men inte hälften så dåligt som M.

Nyårsdagen:
Sov länge och mös på eftermiddagen. Köpte pizza och var hemma hos mina föräldrar en stund och sa hej.
Sen blev det att läsa några kapitel av Harry Potter, sjunga och titta på "Den stora premiären" med Eva Rydberg. Oj var det var längesen jag skrattade så mycket :D

Idag är det jobb som gäller så ha de kalas till vi hörs nästa gång!!

Kärlek
Charlotte

Kommentarer
Postat av: Josiee

hahah ja eller hur...vill bara ligga och dra mig eller mysa på stan!

2008-01-02 @ 10:30:31
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Postat av: Anonym

God fortsättning snäckan! Det har varit en trevlig jul och nyårs helg...Ja det var ett tag sedan,,,Snön har slutat för nån timme sedan,,tack och lov,,tycker det är mysigt men inte när man ska ut i det...hoppas att du har haft en mysig jul & nyårs helg...ha en bra onsdag...kram på dig

2008-01-02 @ 11:08:06
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: Anonym

Alltid skönt med jul & nyårs ledighet,,ska till nästa jul lägga in om semester om klämdagarna så blir det extra lång ledighet. Jag håller på att tvätta och slappar ska jobba i kväll så jag samlar krafter till arbete...hoppas att du får en bra dag...kram

2008-01-02 @ 11:23:56
URL: http://Blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0