Fredag 1 augusti = Heeeeelg!

Hej och god morgon cupcakes :)
Idag är det fredag och det betyder som vanligt helg :) Idag är det även 1 augusti, det betyder att sommarens varmaste månad är över. Men jag hoppas att augusti månad blir lika fin då jag ska tillbringa tre veckors semester i denna vackra månad. Vi har tänkt hinna med lite olika saker, bland annat det här:

Tjörn runt
Utlandet en vecka
Borås Djurpark
Skara Sommarland
Parken Zoo
Hälsa på moster och kusiner
Åka till Danmark
Gå på Liseberg

Men som sagt tre veckor går väldigt fort så vi får se vad som hinns med :)

Igår var jag sååå duktig om jag får säga det själv då :)
Jag jobbade till fyra, åkte hem, sorterade tvätt, dammade, plockade undan, hängde undan kläder, dammsög, torkade golv, skurade toalett, handfat och badkar, lagade mat tillsammans med älsklingen (blev korvstroganoff), gick ner med tvätten och satte igång tre maskiner medans M åkte iväg och spelade fotboll med grabbarna.

Klockan halv nio ringde Johanna och frågade om jag ville ta mig en promenad i Sisjön med vovven och självklart ville jag det efter en varm och svettig dag inne med massor med städ.

Kom hem efter tio, gick ner i tvättstugan och hämtade upp all tvätt. Sedan blev det en dusch med M som också kommit hem. Efter de la jag mig i soffan en stund men somnade bara så övergav tv:n för en skön och nybäddad säng.
Sovit gott och nu sitter jag ännu en gång på jobbet, inte lika trött som vanligt.
Längtar till eftermiddag/kväll då jag ska hem till min Bella och äta gott och kanske dricka ett par glas vin :) Mums vad det är gott i sommarvärmen :)

Vad ska ni göra denna soliga underbara fredag?

Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0